رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

شهرک شرکت‌های فناور در کرمان ایجاد می‌شود

ایجاد شهرک شرکت های فناور کرمان در نشستی با حضور رئیس اتاق کرمان، رئیس پارک علم و فناوری استان کرمان و معاون صنایع کوچک شرکت شهرکهای صنعتی کرمان بررسی شد.

10 بهمن 1400
کد خبر : 41405
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرمان گفت: اتاق وظیفه خود می داند که از شکل گرفتن شرکت های دانش بنیان و فناور حمایت کند و این شرکت‌ها باید فضای مناسبی را برای رشد داشته باشند.

سیدمهدی طبیب زاده در نشست با رئیس پارک علم و فناوری و معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمان، پیشنهاد کرد: برای پیگیری جدی‌تر این موضوع توافقنامه‌ای توسط شرکت شهرک های صنعتی، پارک های علم و فناوری و معاونت فنی ریاست جمهوری در سطح ملی منعقد تا این موضوع در سطح وسیعتری انجام شود.

وی ادامه داد: در شرایط سخت کنونی کشور اگر فضای مناسبی برای رشد شرکت های فناور و دانش بنیان فراهم نشود، آنها رها خواهند شد و فعالیت هایشان نتیجه‌ای در پی نخواهد داشت.

طبیب‌زاده اظهار کرد: پیشنهاد می شود شرکت شهرکهای صنعتی زیرساخت های لازم برای ایجاد شهرک شرکت های دانش بنیان را آماده و قطعات زمین را با شرایط اجاره به شرط تملیک به شرکت ها واگذار کند.

در ادامه رئیس پارک علم و فناوری استان کرمان گفت: پیشنهاد ما این است که شرکت‌هایی که دارای توان مالی بالاتری هستند با مشارکت خود بتوانند زیرساخت‌ها را برای راه‌اندازی شهرک ویژه شرکت های فناور آماده کنند.

محمدرضا سپهوند اظهار کرد: این شهرک با شهرک تجاری، صنعتی و معدنی بسیار متفاوت خواهد بود و با توجه به اینکه شرکت های مربوطه سرمایه چندانی ندارند بهتر است زمین این شهرک توسط شرکت شهرک صنعتی آماده و ساخت آن نیز به معاونت فنی ریاست‌جمهوری واگذار شود.

در این نشست مقرر شد طرح و نقشه راه لازم برای راه‌اندازی این شهرک ترسیم و تدوین و همه شرایط برای راه اندازی این مجموعه بررسی شود.

موضوعات :
در همین رابطه