رادیو مجازی اتاق ایران - 12 اردیبهشت 1403

رئیس اتاق بجنورد در آیین افتتاح نمایشگاه صنایع‌دستی راز و جرگلان خبر داد

اعلام آمادگی اتاق بجنورد برای معرفی صنایع‌دستی خراسان شمالی به بازارهای هدف

سعید پور آبادی از آمادگی اتاق بجنورد برای حمایت از هنرمندان صنایع‌دستی استان خراسان شمالی و معرفی محصولات آنها به بازارهای هدف خبر داد.

16 بهمن 1400
کد خبر : 41479
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بجنورد از صنایع‌دستی به‌عنوان نشان هویت کشور یاد کرد و گفت: استفاده از ظرفیت‌های حوزه صنایع‌دستی در کنار جذابیت‌های مناطق بکر طبیعی می‌تواند به توسعه صنعت گردشگری به‌ویژه در مناطق محروم منجر شود.

سعید پورآبادی در آیین افتتاح نمایشگاه و فروشگاه صنایع‌دستی شهرستان راز و جرگلان، از آمادگی اتاق بجنورد برای حمایت از هنرمندان صنایع‌دستی استان خراسان شمالی و معرفی محصولات آنها به بازارهای هدف خبر داد و افزود: استعدادهای بالقوه در تمام حوزه‌ها من‌جمله گردشگری و صنایع‌دستی در استان وجود دارد که تاکنون ناشناخته مانده و اتاق بجنورد برای کمک به این صنایع آماده است.

وی برپایی نمایشگاه‌های صنایع‌دستی را قدمی بزرگ برای معرفی تولیدات صنایع‌دستی استان دانست که منجر به فروش محصولات و درآمدزایی می‌شود.

پورآبادی بر تقویت و ارتقای صنایع‌دستی استان ازلحاظ کیفیت محصولات، عرضه متناسب با بازار هدف، نوآوری، اشتغال و رقابتی بودن تأکید کرد.

وی با تأکید بر لزوم حمایت از هنرمندان صنایع‌دستی، خواستار حمایت متولیان امر از هنرمندان صنایع‌دستی شد و گفت: تاکنون در این زمینه جلسات متعدد با بافندگان فرش و رئیس مرکز ملی فرش ایران در راستای تسهیل مشکلات این قشر برگزار شده است.

رئیس اتاق بجنورد همچنین به مشکلات پیش روی هنرمندان صنایع‌دستی استان اشاره کرد مشکل بیمه را ازجمله مشکلات اصلی هنرمندان صنایع‌دستی استان ذکر کرد.

موضوعات :
در همین رابطه