رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

غلامحسین شافعی در نشست مجازی با هیات نمایندگان اتاق کرمان

مدرسه‌سازی اتاق کرمان بر تربیت نیروی ماهر و متخصص متمرکز شود

رئیس اتاق ایران در ارتباط مجازی با هیات نمایندگان اتاق کرمان، با تقدیر از پویایی و فعالیت‌های شاخص این اتاق، پیشنهاد کرد در فعالیت‌های مدرسه‌سازی اتاق کرمان بر توسعه آموزش فنی و جبران کمبود نیروی ماهر و متخصص تمرکز شود.

20 بهمن 1400
کد خبر : 41554
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق ایران گفت: اتاق کرمان از گذشته تاکنون جایگاه و نقش کاملاً متفاوت و همچنین وضعیت شاخص و خاصی در کشور داشته است و گزارش‌ها نشان می‌دهد که این اتاق در حال نزدیک شدن به نسل چهارم و اتاق جهانی بوده که این مهم مایه مباهات و افتخار اتاق ایران است.

غلامحسین شافعی در نشست مجازی با هیات نمایندگان اتاق کرمان، افزود: همچنین برخی اعضای هیات نمایندگان اتاق کرمان در کمیسیون‌های مختلف اتاق ایران و اتاق‌های مشترک بازرگانی نقش راهبری بر عهده دارند که نشان از جایگاه قدرتمند اتاق کرمان است.

شافعی، در ادامه به فعالیت‌های اتاق کرمان در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی اشاره و اظهار کرد: نهضت مدرسه‌سازی و مسئولیت ساختن مدرسه ردایی است که بر دوش افراد خوشبخت می‌افتد.

رئیس اتاق ایران بیان کرد: با توجه به فعالیت‌های اتاق کرمان در مدرسه‌سازی و کسب‌وکار، پیشنهاد می‌شود این فعالیت‌ها متمرکز و در قالب آموزش فنی و حرفه‌ای و توسعه هنرستان‌ها با هدف ایجاد اشتغال انجام شود تا کمبود نیروی ماهر و متخصص جبران شود.

وی با اشاره به ارائه و ایجاد مدل‌هایی برای توسعه استانی توسط اتاق کرمان، گفت: تأسیس اندیشکده آب ایران و پرداختن به مسائل آب از اتاق کرمان آغاز شد و اتاق کرمان در این زمینه بر اتاق ایران حق دارد.

رئیس اتاق ایران بیان کرد: در مورد مسئله مدل جامع توسعه استان‌ها و اولویت سرمایه‌گذاری‌ها، به سه موضوع برای سرمایه‌گذاری نیازمندیم که در استان‌ها کمتر به آنها پرداخته شده و این سه مورد شامل مشخص کردن حوزه‌های در اولویت سرمایه‌گذاری، توجه به مزیت مکانی سرمایه‌گذاری و ظرفیت سنجی‌های لازم است.

شافعی، گزارش‌های ارائه شده در مورد فعالیت اتاق کرمان را ارزشمند دانست و خواستار ارائه مکتوب این فعالیت‌ها برای الگوگیری سایر اتاق‌ها از آنها شد.

دبیر کل اتاق ایران نیز در ادامه این نشست گفت: کرمان بیشترین باغ‌های کشور مانند پسته و خرما را دارد و محصولات معدنی مانند مس و سنگ‌آهن استان کرمان برای کشور ارزآوری بالایی دارد.

محمدرضا رمضانی، ضمن قدردانی از فعالیت‌های اتاق کرمان افزود: پیش‌نویس تفاهم‌نامه مشترک اتاق ایران و قوه قضائیه آماده شده که متناظر با آن در استان‌ها نیز انجام خواهد شد که در کرمان با توجه به وجود فعالیت‌هایی از قبل، این مسئله می‌تواند بهتر پیش رود.

وی ادامه داد: همچنین کمیته مشترک بین اتاق ایران، وزارت صنعت، معدن و تجارت و بانک مرکزی در حال تدوین است که می‌تواند برخی مسائل فعالان اقتصادی را حل کند.

رمضانی، راه‌اندازی پنجره واحد الکترونیکی توسط اتاق کرمان را بسیار خوب عنوان کرد و گفت: امیدواریم این موضوع در سایر اتاق‌ها نیز انجام شود.

همچنین رئیس اتاق کرمان در این نشست گفت: هدف دستیابی به نسل چهارم اتاق و رسیدن به اتاقی جهانی را مدنظر داریم و در این مسیر همه تلاش خود را انجام خواهیم داد.

سیدمهدی طبیب زاده، اظهار کرد: به گفته همه مسئولان سیستم قضایی استان، استاندار، نمایندگان مجلس و سایر مدیران استان، اتاق کرمان، اتاق فکر توسعه استان شده و کاملاً جریان ساز هستیم، مطالب مهم استان را با کارشناسی مطرح و به دغدغه جدی استان تبدیل می‌کنیم که امیدواریم در برنامه هفتم توسعه تأثیرگذار باشد.

وی با بیان اینکه اعضای هیات نمایندگان اتاق کرمان از ظرفیت‌های ملی محسوب می‌شوند، افزود: اتاق کرمان به ظرفیتی تبدیل شده که می‌تواند به اتاق ایران کمک کند.

در همین رابطه