رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

شعبان فروتن اعلام کرد

بخش خصوصی ایلام از راه اندازی بازارچه هلاله شمالی با عراق استقبال می‌کند

رئیس اتاق ایلام می‌گوید: با توجه به وجود مرز طولانی این استان با کشور عراق، افزایش بازارچه و مرزهای رسمی می‌تواند به توسعه صادرات منجر شود و بخش خصوصی‌ از این اتفاق استقبال می‌کند.

02 اسفند 1400
کد خبر : 41665
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایلام از استقبال فعالان بخش خصوصی به ویژه تجار و بازرگانان استان ایلام از راه اندازی بازارچه هلاله شمالی با کشور عراق خبر داد.

شعبان فروتن با اشاره به امضای تفاهم نامه راه‌اندازی بازارچه هلاله شمالی بین استانداران ایلام و دیاله عراق در هفته گذشته، گفت: با توجه به وجود مرز طولانی بین این استان با کشور عراق، افزایش بازارچه و مرزهای رسمی می تواند به توسعه صادرات منجر شود.

وی ادامه داد: بازارچه هلاله شمالی می تواند به عنوان پشتیبان مرز مهران، گذرگاه تجاری جدیدی را در حوزه اقتصادی و صادرات ایجاد کند که زمینه ساز اشتغال، توسعه صادرات غیرنفتی و در نهایت رونق اقتصادی است.

رئیس اتاق ایلام تاکید کرد: بخش خصوصی از آمادگی کامل برای تامین بازار عراق از طریق بازارچه هلاله شمالی با عراق برخوردار است.

فروتن گفت: استان ایلام دارای بهترین شرایط از حیث موقعیت راهبردی با هدف توسعه صادرات غیرنفتی با کشور عراق برخوردار است و می‌طلبد گذرگاه های اقتصادی جدیدی بین استان و استان های مرزی عراق ایجاد شود.

وی  اظهار کرد: استفاده حداکثری از فرصت مرزی با کشور عراق می تواند چرخه‌های توسعه‌ای استان را به گردش درآورد، چراکه تقویت صادرات زمینه‌ساز رشد تولید و در نهایت فضای کسب و کار است.

وی ابراز امیدواری کرد: با همکاری دستگاه‌های اجرایی، اتاق بازرگانی و فعالان تجاری و اقتصادی زمینه مناسبی برای رونق اقتصادی منطقه ایجاد شود.

موضوعات :
در همین رابطه