رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

پایگاه خبری اتاق ایران گزارش می‌دهد

قیمت جهانی نفت 130 دلاری شد

رکوردشکنی‌های بازار جهانی نفت ادامه دارد. قیمت هر بشکه نفت برنت در معاملات امروز به بالاترین رقم در 14 سال گذشته رسید و 130 دلار قیمت خورد.

16 اسفند 1400
کد خبر : 41817
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

حمله نظامی روسیه به اوکراین بازار انرژی را تحت تأثیر قرار داده و تا اینجای کار باعث شده قیمت هر بشکه نفت برنت (به‌عنوان شاخص بازار) 39 درصد رشد کند و از حوالی 93 دلار به بیش از 130 دلار برای هر بشکه برسد.

پیش‌ازاین در 7 ژوئن 2008، قیمت هر بشکه نفت برنت تا 145 دلار افزایش یافته بود اما این قیمت فقط یک روز روی تابلو باقی ماند و بعد از آن با سقوطی سنگین تا دسامبر 2008 قیمت هر بشکه نفت برنت به 38 دلار رسید.

طبق اعلام خبرگزاری رویترز، قیمت نفت در نخستین ساعات بازگشایی بازارهای جهانی در روز جاری، مرز ۱۳۰ دلاری را پشت سر گذاشت و هر بشکه نفت برنت دریای شمال در ساعات نخستین بازگشایی بازار الکترونیکی بیش از ۱۲ دلار افزایش یافته و به حدود ۱۳۰ دلار رسید. این قیمت بالاترین میزان در ۱۴ سال گذشته است.

بر اساس این گزارش، بهای هر بشکه نفت برنت در آغاز معاملات امروز به بالاترین سطح خود از ژوئیه 2008 افزایش یافت و به بشکه‌ای 139.13 دلار هم رسید.

پایگاه اینترنتی اویل پرایس هم اعلام کرد در بامداد امروز قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال با 9 دلار و 66 سنت افزایش نسبت به‌روز قبل، به 127 دلار و 77 سنت رسید.

همچنین قیمت هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) نیز با 8 دلار و 10 سنت افزایش نسبت به‌روز گذشته به رقم 123 دلار و 65 سنت رسید.

مختل شدن احتمالی صادرات نفت روسیه علت افزایش قیمت نفت اعلام شده است.

وزیر امور خارجه امریکا دیشب در پاسخ به سؤال خبرنگاران در خصوص تحریم نفتی روسیه پاسخ صریحی نداد و گفت دراین‌باره با متحدانش گفتگو خواهد کرد.

خبرگزاری رویترز طولانی شدن مذاکرات رفع تحریم‌های ایران را هم در افزایش قیمت نفت مؤثر دانست. بااین‌حال برخی منابع خبری گزارش دادند امریکا برای جبران کمبود عرضه نفت با ونزوئلا که پیش‌تر تحریم شده بود مذاکره می‌کند.

روند قیمت نفت برنت از سال 1862 میلادی تاکنون

موضوعات :
در همین رابطه