رادیو مجازی اتاق ایران 22 اردیهشت 1403

پایگاه خبری اتاق ایران منتشر کرد

اینفوگرافیک: تولید 80درصد از غذای جهان در گرو توسعه کشاورزی خانوادگی

بررسی‌های فائو نشان می‌دهد که کشاورزی خانوادگی می‌تواند به توسعه روستایی کمک کند.

04 مهر 1395
کد خبر : 4182
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

امروز بیش از 90درصد از مزرعه‌ها در روستاها توسط یک فرد یا یک خانواده اداره می‌شوند. بررسی‌های پایگاه خبری اتاق ایران از اینفوگرافیک فائو نشان می‌دهد که کشاورزی خانوادگی حدود 80درصد از غذای مورد نیاز در جهان را تأمین می‌کند. این افراد در تأمین امنیت غذایی جهان نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کنند.

فعالیت‌های کشاورزی مبتنی بر خانواده با تمامی حوزه‌های توسعه روستایی در ارتباط است. کشاورزی خانوادگی در حقیقت یک وسیله برای کشاورزی، جنگل‌داری، پرورش ماهی، مراقبت از آبزیان و مراقبت از گونه‌های گیاهی است؛ در کشاورزی خانوادگی هم زنان و هم مردان نیروی کار را تشکیل می‌دهند. نکته جالب توجه این است که هم در کشورهای توسعه‌یافته و هم در کشورهای در حال توسعه، کشاورزی خانوادگی هسته مرکزی در بخش تولید غذا به شمار می‌آید.

فاکتورهای بیشماری در سطح ملی وجود دارد که می‌تواند به توسعه کشاورزی خانوادگی کمک کند. وضعیت کشاورزی و زیستی و ویژگی زمین‌های کشاورزی، سیاست‌های زیست‌محیطی، دسترسی به بازارها، دسترسی به زمین و منابع طبیعی، دسترسی به فناوری و خدمات، دسترسی به فایننس، مردم‌شناسی و وضعیت اقتصادی اجتماعی و تحصیلات از جمله فاکتورهای تأثیرگذار در توسعه کشاورزی خانوادگی است. نقش کشاورزی خانوادگی در توسعه اقتصادی، فرهنگی و زیست‌محیطی روستاها و شهرها بسیار پررنگ و بااهمیت است.

موضوعات :
در همین رابطه