رادیو مجازی اتاق ایران - 29 اردیبهشت 1403

در جلسه شورا گفت و گوی استان بوشهر مطرح شد

۵۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب سفر رئیس جمهور به بوشهر، صرف نوسازی نخیلات استان می‌شود

رئیس اتاق بوشهر با اشاره به اجرای طرح تحول نخلستان و تأثیر آن در اقتصاد استان بوشهر گفت: در این راستا ۵۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب سفر رئیس جمهور به اصلاح و نوسازی نخیلات استان اختصاص یافت.

19 اسفند 1400
کد خبر : 41857
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

پنجاه و چهارمین جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان بوشهر برگزار شد.

خورشید گزدرازی، رییس اتاق بوشهر با اشاره به اجرای طرح تحول نخلستان و تأثیر آن در اقتصاد گفت: در این راستا ۵۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب سفر رئیس جمهور به اصلاح و نوسازی نخیلات استان بوشهر اختصاص یافت.

گزدرازی از تشکیل شعبه‌های تخصصی حل اختلافات بانک‌های عامل و فعالان اقتصادی خبر داد و بیان کرد: در این راستا دستگاه قضایی استان بوشهر اعلام آمادگی کرده که همکاری دادگستری استان قابل تقدیر و قدردانی است.

وی  با اشاره به توسعه فعالیت‌های اقتصادی به نقش مهم بانک‌ها در این عرصه پرداخت و اظهار کرد: مشارکت بانک‌ها نقش مهم و تاثیرگذاری در تسریع فعالیت‌های اقتصادی و حمایت از فعالان اقتصادی دارد.

رئیس اتاق بوشهر با اشاره به اختیارات جهادکشاورزی در اجرا طرح تحول نخلستان‌های بوشهر خاطر نشان کرد: اختیارات سازمان جهاد کشاورزی استان در اجرا طرح جاده بین مزارع محدود به انجام عملیات خاک‌ریزی و زیرسازی است خاطر نشان کرد: اجرا عملیات آسفالت خارج از حیطه وظایف و اختیارات سازمان جهاد کشاورزی است.

گزدرازی  افزود: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی باید از اعتبارات لازم از محل ردیف‌های بودجه‌ای برای تسریع آن اختصاص دهد.
استاندار بوشهر نیز در این نشست گفت تمام سعی ما پیگیری مسایل و مشکلات فعالان بخش خصوصی و حمایت از سرمایه گذاران و بهبود فضای کسب و کار و رفع موانع آنها  است.

احمد محمدی زاده خاطر نشان کرد مشکلات زیادی وجود دارد  اما در حال اتخاذ سازو کارهای برای کمک به فعالان اقتصادی با مشارکت خود آنها هستیم

در ادامه شورا وارد دستور کار شد دستور کار اول بررسی مسائل و مشکلات پرورش دهندگان میگو و سایر آبزیان پیرامون کمبود ناوگان یخچالی جهت حمل و نقل صادرات بود.

پورجم، قائم مقام  شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان بوشهر  گفت   میگو پرورشی یکی از محصولات استراتژیک استان بوشهر می باشد که سالانه نزدیک به 25000 تن در این مزارع به برداشت می رسد و سطح اشتغال بسیار خوبی در استان بوجود آورده.

وی افزود  این صنعت بعنوان یک صنعت روبه رشد در حال پیشرفت است و امید است که در آینده ایی نزدیک حجم برداشت به 50000 تن بالغ گردد از سوی دیگر کمبود ناوگان یخچالی جهت حمل و نقل به سایر استانها و نبود خط منظم کشتیرانی از بندر بوشهر به جهت صادرات پرورش دهندگان و تولید کنندگان این صنعت را با مشکل جدی مواجه نموده است و همین امر افزایش هزینه ها رابرای ایشان به دنبال داشته است .

پورجم تصریح کرد به موجب اهمیت موضوع دبیرخانه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان بوشهر بررسی این موضوع را در دستور کار خود قرار داده است.

در نهایت مقرر شد کمیته‌ای با همکاری  معاونت هماهنگی و امور اقتصادی  استاندار تشکیل و با مشارکت اتاق بازرگانی و جذب سرمایه گذار نسبت به ساخت دو تا سه کشتی سردخانه دار در شرکت صدرا و شهید محلاتی اقدام شود همچنین جناب ارجمند زاده مدیرکل بنادر کارگروهی جهت فعال شدن خطوط کشتیرانی در بندر بوشهر اقدام کند .

دستور کار سوم تعیین و انتخاب مدیران عامل با رؤسای هیأت مدیره شرکت های برتر خصوصی و تعاونی یا رؤسای تشکل های اقتصادی بخش خصوصی با عنایت به ردیف 16 ماده 2 دستورالعمل و نحوه اداره جلسات شوراهای استانی گفت و گوی دولت و بخش خصوصی بود که با اجماع اعضای شورا انجام شد.

موضوعات :
در همین رابطه