رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

کل مالیات خانه‌های خالی سال ۱۴۰۰ تا پایان تیر امسال مطالبه می‌شود

مدیرکل دفتر طراحی و تحلیل فرآیندهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی گفت: تا پایان تیرماه امسال مالیات خانه‌های خالی سال ۱۴۰۰ از مالکان، مطالبه می‌شود.

24 فروردین 1401
کد خبر : 42139
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

مدیرکل دفتر طراحی و تحلیل فرآیندهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی تصریح کرد: تا پایان تیر ماه امسال کلیه اطلاعات مالکان واحدهای خالی از سکنه در سال گذشته جمع آوری و نهایی می‌شود و سپس نسبت به مطالبه مالیات خانه‌های خالی سال گذشته اقدام خواهیم کرد.

جهانگیر رحیمی، مدیرکل دفتر طراحی و تحلیل فرآیندهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی درباره مالیات بر خانه‌های خالی اظهار کرد: در ۹ ماهه نخست سال ۱۴۰۰، وزارت راه و شهرسازی بر اساس سامانه املاک و مستغلات اطلاعات ۵۷۰ هزار واحد خالی از سکنه را برای دریافت مالیات آنها به سازمان امور مالیاتی ابلاغ کرد.

وی افزود: با توجه به اینکه تعدادی از واحدهایی که به عنوان خالی از سکنه به سازمان مالیاتی معرفی شده بودند، در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر قرار داشتند که طبق ماده ۵۴ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم، مشمول مالیات نمی‌شوند، لذا از وزارت راه و شهرسازی خواستیم تا بار دیگر لیست جدیدی ارائه داده و واحدهای خالی شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر را حذف کنند.

مدیرکل دفتر طراحی و تحلیل فرآیندهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی ادامه داد: در نهایت آمار ۴۸۸ هزار واحد خالی از سکنه در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت به سازمان امور مالیاتی، مطابق اطلاعات برگرفته از سامانه املاک و مستغلات ارجاع شد.

وی تأکید کرد: ما هم در این سازمان، برای مالکان واحدهای مسکونی خالی پیامک ارسال کردیم که بخش زیادی از آنها اعتراض کردند؛ تعدادی هم خالی بودن واحد را پذیرفتند و بخشی از آنها نیز اقدام به واریز مالیات بر خانه‌های خالی خود کردند.

رحیمی بیان کرد: تا پایان تیر ماه امسال کلیه اطلاعات مالکان واحدهای خالی از سکنه در سال گذشته جمع آوری و نهایی می‌شود و سپس نسبت به مطالبه مالیات خانه‌های خالی سال گذشته اقدام خواهیم کرد.

موضوعات :
در همین رابطه