رادیو مجازی اتاق ایران - 17 اردیبهشت 1403

علی‌اصغر جمعه‌ای در دیدار با رئیس بسیج اصناف

تجارت با سوریه، ارتباط با بازار آفریقا را تسهیل می‌کند

رئیس اتاق سمنان می‌گوید: تجار ایرانی از طریق تعامل و تجارت با سوریه می‌توانند با بازار آفریقا ارتباط بگیرند اما پیش‌ازاین کار باید هر دو بازار به‌دقت نیازسنجی شود.

29 فروردین 1401
کد خبر : 42175
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق سمنان با اشاره به اینکه تجار استان سمنان از سال‌ها قبل با تجار سوری ارتباط تجاری داشته و اتاق سمنان میزبان هیات تجاری این کشور بوده است، گفت: تجارت و تعامل با تجار سوریه می‌تواند ارتباط ما را با آفریقا سهل‌تر کند.

علی‌اصغر جمعه‌ای در دیدار با رئیس سازمان بسیج اصناف کشور افزود: برای حضور موفق در بازار سوریه و آفریقا باید با برنامه‌ریزی‌ها منسجم نیازسنجی‌های این بازارها مورد بررسی قرار بگیرد.

غلامرضا حسن‌پور، رئیس سازمان بسیج اصناف کشور نیز در این نشست گفت: با همکاری‌های صورت پذیرفته با اتاق بازرگانی، روابط تجاری با بخش اقتصادی کشور سوریه برقرار شده است و با توجه به توانمندی‌های صنعتی استان سمنان، این امکان فراهم است تا صنعتگران استان در سوریه حضور مؤثر داشته باشند.

وی ادامه داد: توسعه تجاری افغانستان و ترکمنستان نیز از طریق استان‌های همسایه می‌تواند دوچندان باشد لذا برگزاری نمایشگاه با محوریت بررسی فرصت‌های اقتصادی بسیار ویژه و مهم است.

عجم، مسئول بسیج اصناف استان سمنان نیز در این نشست گفت: طی رایزنی‌های صورت پذیرفته با اعضای اتاق بازرگانی و کارآفرینان نشست‌های مختلفی با محوریت صادرات محصولات به سوریه برگزار شده و با طی هماهنگی‌های به عمل آمده، طی ماه‌های آتی هیات تجاری متشکل از صنعتگران و تولیدکنندگان استان سمنان به این کشور سفر می‌کند.

در ادامه این نشست، محمد همتیان، به سمت دبیر دفتر شورای بسیج تجار اتاق سمنان و مهدی ابوالخیریان به سمت مسئول دفتر شورای بسیج تجار اتاق سمنان معرفی شد.

موضوعات :
در همین رابطه