رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

آرامش به بازار روغن نباتی بازگشت

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان روغن نباتی گفت: با افزایش تولید روغن نباتی، تولید این محصول از تقاضای بازار پیشی گرفته و آرامش در بازار روغن نباتی برقرار شد.

01 خرداد 1401
کد خبر : 42524
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان روغن نباتی با اعلام این خبر که تولید این محصول از تقاضای بازار پیشی گرفته و آرامش در بازار روغن نباتی برقرار است گفت: خوشبختانه تقاضای کاذب در بازار روغن نباتی کاهش یافته و در اردیبهشت ماه شاهد بازگشت آرامش به این بازار بودیم.

عبدالرحیم گلستانی، رئیس هیات مدیره اتحادیه تولیدکنندگان روغن نباتی ایران از بازگشت آرامش به بازار روغن نباتی به دنبال حذف ارز ترجیحی خبر داد و گفت: پس از اعلام قیمت‌های جدید روغن نباتی تقاضای کاذب در بازار روغن نباتی کاهش یافت و با تلاش زیاد کارخانجات روغن نباتی طی اردیبهشت ماه ثبات و آرامش به بازار روغن نباتی بازگشت.

وی تصریح کرد: مشکل توزیع روغن نباتی در سراسر کشور نیز برطرف شده و به زودی برخی نارسایی‌های موجود نیز برطرف می‌شود.

گلستانی خاطرنشان کرد: در سال گذشته به رغم تولید ۲.۲ میلیون تن انواع روغن نباتی به دلیل قیمت پایین روغن نباتی در کشور تقاضای کاذب در بازار وجود داشت و رکورد شکنی در تولید نیز جوابگوی نیاز بازار نبود.

رئیس هیات مدیره اتحادیه تولیدکنندگان روغن نباتی تصریح کرد: در صورت تامین روغن خام مورد نیاز کارخانجات روغن نباتی مشکلی برای تنظیم بازار روغن نباتی وجود نخواهد داشت.

وی افزود: به دلیل کاهش مواد اولیه کارخانجات و همچنین غیر واقعی بودن قیمت روغن نباتی، تولید روغن نباتی طی فروردین ماه سال جاری کاهش محسوسی داشت که این روند در اردیبهشت ماه و پس از اصلاح نرخ ارز واردات کالاهای اساسی تا حد زیادی بهبود یافت و بازار روغن نباتی به روال عادی بازگشت.

در همین رابطه