رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

در پاسخ به درخواست بخش خصوصی

ستاد هماهنگی اقتصادی دولت با واردات گندم توسط بخش خصوصی موافقت کرد

ستاد هماهنگی اقتصادی دولت در راستای درخواست بخش خصوصی، برای تأمین کالاهای اساسی مورد نیاز کشور با واردات گندم توسط بخش خصوصی موافقت کرد.

07 خرداد 1401
کد خبر : 42588
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت که به ریاست ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور برگزار شد، ، در راستای تحقق اهداف دولت در تأمین کالاهای اساسی، فراوانی و ذخیره‌سازی آن‌ها، مجوز واردات گندم توسط بخش خصوصی صادر و مقرر شد وزارت جهاد کشاورزی هر چه سریع‌تر قراردادهای لازم را در این زمینه آماده و اجرایی کند؛ این مجوز در راستای درخواست بخش خصوصی صادرشده است.

در این جلسه پس از گزارش وزیر صنعت، معدن و تجارت و بررسی موفقیت‌های سفر رئیس‌جمهور به کشور عمان، پیشنهادهای راهبردی درزمینهٔ توسعه صادرات غیرنفتی ایران به کشورهای منطقه مطرح و مقرر شد با همکاری همه دستگاه‌ها موانع موجود برطرف و زیرساخت‌های لازم برای تسهیل در امر تجارت خارجی فراهم شود.

در ادامه جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های بالای موجود در منطقه، به‌ویژه کشورهای همسایه برای توسعه تجارت و افزایش صادرات غیرنفتی تأکید شد.

رئیسی در این زمینه، فعال شدن دیپلماسی اقتصادی و استفاده از ظرفیت بالای کریدور شمال-جنوب را ضرورتی فوری دانست و بر لزوم جهش روند توسعه تجارت با کشورهای منطقه ازجمله حوزه اوراسیا و آفریقا تأکید کرد.

همچنین در چارچوب برنامه تسهیل در امر واردات و تأمین کالاهای اساسی مورد نیاز کشور، ستاد هماهنگی اقتصادی به گمرکات کشور مجوز داد تا اجازه ورود کالاهای وارداتی را با حداقل تعهد و اسناد مورد نیاز و البته با رعایت کامل اصول بهداشتی و سلامت، صادر کند.

در همین رابطه