رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

با همکاری کمیسیون گردشگری اتاق ایران

دبیرخانه کارگروه جام جهانی 2022 قطر در اتاق ایران تشکیل می‌شود

دبیرخانه کارگروه جام جهانی 2022 قطر با هدف بررسی و رفع موانع حضور گردشگران جام جهانی در کشور تشکیل می‌شود.

07 خرداد 1401
کد خبر : 42596
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

دبیرخانه کارگروه جام جهانی 2022 قطر  با همکاری کمیسیون گردشگری اتاق ایران و معاونت‌های کسب‌وکار و بین‌الملل این اتاق، انجمن صنعت ورزش و دستگاه‌های مرتبط در اتاق ایران تشکیل می‌شود. هدف از تشکیل این کارگروه بررسی و رفع موانع حضور گردشگران جام جهانی قطر در ایران و ارائه راه حل عملی برای جذب این گردشگران است.

این تصمیم حاصل تازه‌ترین نشست کمیسیون گردشگری و کسب‌وکارهای وابسته اتاق ایران است که با فعالین بخش‌ خصوصی و مدیران وزارتخانه‌های ورزش و جوانان، صنعت، مناطق آزاد و معاونت‌های کسب‌وکار و بین‌الملل اتاق ایران برای بررسی فرصت‌های جام جهانی 2022 قطر در صنعت گردشگری کشور برگزار شد.

در این نشست مقرر شد کمیسیون گردشگری اتاق ایران و انجمن صنعت ورزش کشور با هدف شناسایی ظرفیت‌های خدمات به گردشگران جام جهانی رویدادهای مشترکی برگزار کنند. همچنین دستگاه‌های دولتی نیز برای استفاده از پیشنهادات بخش خصوصی جهت بهره‌برداری حداکثری از فرصت جام جهانی اعلام آمادگی کردند.

در این نشست بر لزوم ایجاد زیر ساخت‌های لازم در مناطق آزاد جنوب کشور به عنوان اصلی‌ترین مقصد در ایران برای گردشگران جام جهانی قطر و هماهنگی سازمان مناطق آزاد برای ارائه خدمات هرچه بهتر به این گردشگران تاکید شد. چرا که به اعتقاد حاضرین در این جلسه این دوره جام جهانی که فشرده‌ترین رویداد از نظر فضای برگزاری است فرصت خوبی برای جذب گردشگران حاضر در قطر برای کشور ایجاد خواهد کرد.

در این نشست نماینده آژانس‌داران حاضر در جلسه به موانع پیش روی ایران برای استفاده از فرصت جام جهانی و جذب گردشگر اشاره کرده و گفت: با توجه به عدم انجام پرواز ها امکان هماهنگی و برنامه‌ریزی آژانس‌داران وجود ندارد. همچنین به دلیل عدم امکان مبادلات مالی با توجه به تحریم‌ها هزینه انتقال پول افزایش خواهد یافت که این امر بسیاری از دفاتر گردشگری خارج از کشور را برای همکاری با دفاتر گردشگری ایران منصرف می‌کند.

همچنین در این نشست به فرصت‌های رویداد بزرگ اکسپو در سال گذشته اشاره شد که به دلیل عدم هماهنگی و نبود زیرساخت با وجود حضور میلیون‌ها گردشگر در امارات، کشور ایران از میزبانی آن‌ها بی‌بهره بود.

در همین رابطه