رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

محمدرضا صفا در همایش تجلیل از پیشکسوتان امور گمرکی استان هرمزگان

اتاق بندرعباس از تشکیل اتحادیه‌های تخصصی و اقتصادی حمایت می‌کند

رئیس اتاق بندرعباس می‌گوید: اتحادیه‌ها و تشکل‌ها علاوه بر افزایش نرخ مشارکت‌های اجتماعی، با همفکری می‌توانند مطالبات فعالان اقتصادی را پیگیری کنند و اتاق بندرعباس با تمام توان از تشکیل این تشکل‌ها حمایت می‌کند.

16 خرداد 1401
کد خبر : 42679
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بندرعباس گفت: این اتاق به‌صورت همه‌جانبه از ایجاد انجمن تخصصی اقتصادی حمایت می‌کند.

محمدرضا صفا در همایش تجلیل از پیشکسوتان کارگزاران و ترخیص‌کاران امور گمرکی استان اظهار کرد: واردات و صادرات کالا از جریان‌های تجاری مهم در هر کشور است که می‌تواند چرخ اقتصاد را به گردش درآورد و موجب رونق تجاری شود.

وی افزود: اتاق بندرعباس در دوره نهم با شعار اتاق شیشه‌ای و شفاف توانست اعتماد فعالان اقتصادی را به دست آورد و جایگاه خود را در استان تقویت کند و یکی از اهداف مهم اتاق بندرعباس تقویت و ایجاد تشکل‌های تخصصی در اتاق بازرگانی است که با همت بلند فعالان اقتصادی و پیگیری دست‌اندرکاران اتاق در حال حاضر اتاق بندرعباس دارای 11 تشکل اقتصادی و 12 کمیسیون تخصصی است.

صفا ادامه داد: در برهه کنونی که فعالان اقتصادی به دلیل نوسانات اقتصادی و قوانین دست و پاگیر امورات خود را به سختی به‌پیش می‌برند اتاق با همدلی و تعامل مسئولان و همراهی بی‌نظیر فعالان اقتصادی توانسته است بسیاری از مشکلات و موانع در حوزه گمرکی و سایر حوزه‌ها ... را برطرف کند.

صفا تأکید کرد: بدون شک فعالان اقتصادی از اجرای قوانین و مقررات استقبال می‌کنند اما اگر جایی قانون می‌تواند انعطاف خاصی از خود داشته باشد مسئولان باید آن را اعمال کنند.

وی تأکید کرد: اتحادیه‌ها و تشکل‌ها علاوه بر افزایش نرخ مشارکت‌های اجتماعی، با همفکری یکدیگر می‌توانند مطالبات فعالان اقتصادی را در این زمینه به‌صورت تخصصی جمع‌بندی و پیگیری کنند و اتحادیه کارگزاران گمرکی به‌عنوان یک اتحادیه تخصصی و کلیدی بدون شک نقش مهمی در رفع مشکلات این حوزه دارد.

رئیس اتاق بندرعباس تصریح کرد: اتاق با تمام توان از ظرفیت‌های موجود برای تشکیل اتحادیه‌های تخصصی و اقتصادی در استان حمایت خواهد کرد.

وی همچنین به نمایندگی از بخش خصوصی از تلاش‌ها و زحمات تمام پیشکسوتان عرصه اقتصاد به‌ویژه کارگزاران گمرکی و ترخیص‌کاران به‌ویژه ریاست اتحادیه کارگزاران تشکر و قدردانی می‌کنیم.

در همین رابطه