رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

به سرپرستی رئیس اتاق ایران

هیات تجاری بخش خصوصی ایران به دوحه سفر کرد

هیات تجاری متشکل از رئیس اتاق ایران و فعالان اقتصادی بخش خصوصی و شرکت‌های صادراتی و تولیدی به همراه علی اکبر محرابیان رئیس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و قطر برای سفری 5 روزه عازم این کشور شد.

16 خرداد 1401
کد خبر : 42685
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

هیات تجاری متشکل از رئیس اتاق ایران، هیات مدیره و اعضای اتاق مشترک ایران و قطر، کمیسیون‌های تخصصی، مدیران شرکت‌های صادراتی و تولیدی و فعالان اقتصادی بخش خصوصی به همراه علی اکبر محرابیان رئیس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و قطر برای سفری 5 روزه عازم این کشور شد.

غلامحسین شافعی بنا به دعوت شیخ خلیفه بن جاسم بن محمد آل ثانی رئیس اتاق بازرگانی قطر به همراه هیات تجاری 70 نفره به منظور دیدار با مقامات قطری و حضور در همایش فرصت‌های تجاری فعالان اقتصادی ایران و قطر همزمان با برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و قطر به این کشور سفر کرده است.

شرکت‌های صادراتی و تولیدی اعزامی از ایران در حوزه‌های مواد غذایی، محصولات کشاورزی، صنایع شیمیایی و پتروشیمی، لوازم خانگی، صنایع و مصالح ساختمانی، تجهیزات پزشکی، حمل‌ونقل، گردشگری و صنایع دستی فعالیت دارند. همچنین انتظار می‌رود نمایندگان 40 شرکت قراردادهایی را با شرکای قطری در جلسات کمیته مشترک اقتصادی و تجاری در دوحه امضا کنند.

همایش فرصت‌های تجاری ایران و قطر امروز برگزار می‌شود و غلامحسین شافعی دیدارهایی با وزیر تجارت قطر و رئیس اتاق بازرگانی این کشور خواهد داشت. 

دیدارهای مقامات ایران و قطر با توجه به نزدیک شدن به موعد برگزاری جام جهانی 2022 در این کشور و اعلام آمادگی ایران برای مشارکت لجستیکی در آن افزایش یافته است. با توجه به افزایش همکاری‌های دو کشور، تجارت ایران با قطر می‌تواند از رقم فعلی سالانه 150 میلیون دلار به میزان قابل توجهی افزایش یابد.

موضوعات :
در همین رابطه