رادیو مجازی اتاق ایران - 3 اردیبهشت 1403

سعید پورآبادی خبر داد

شعبه اتاق مشترک ایران و افغانستان در اتاق بجنورد راه‌اندازی می‌شود

رئیس اتاق بجنورد می‌گوید: بنا به اهمیت توسعه تجارت با همسایگان و با هدف تسهیل در مرودات، شعبه اتاق مشترک بازرگانی ایران و افغانستان در استان خراسان شمالی و در محل اتاق بجنورد راه‌اندازی خواهد شد.

22 خرداد 1401
کد خبر : 42723
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

سعید پورآبادی با اعلام این مطلب افزود: بنا به تأکید رئیس‌جمهور مبنی بر ارتباط گسترده با کشورهای همسایه، ضرورت دارد تا از ظرفیت‌های خراسان شمالی همچون کشاورزی، مناطق گردشگری زیبا، اقتصاد مرزی مانند بازارچه‌های مشترک با کشورهای همسایه، معادن غنی و صنایع استفاده شود.

وی با بیان اینکه افغانستان دارای بازار مناسبی برای محصولات تولیدی خراسان شمالی است، تصریح کرد: این کشور به دلیل نزدیکی با خراسان شمالی مورد رغبت سرمایه‌گذاران افغانستانی قرار دارد و مایل به حضور در این استان هستند و امیدواریم با راه‌اندازی شعبه اتاق مشترک ایران و افغانستان در اتاق بجنورد، زمینه صادرات کالاهای صنعتی، فنی و مهندسی، توسعه گردشگری و کشاورزی در آینده نزدیک تسهیل شود.

رئیس اتاق بجنورد گفت: رایزنی و نامه‌نگاری‌های لازم برای راه‌اندازی شعبه این اتاق در استان خراسان شمالی و در محل اتاق بحنورد با رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و افغانستان انجام شده و به‌زودی این مهم انجام می‌شود که در این صورت بسیاری از روادید تجاری بین تجار خراسان شمالی و افغانستان تسهیل خواهد شد.

استان خراسان شمالی به ۲۲ کشور کالا صادر می‌کند که بیشترین آن به کشورهای افغانستان، ترکمنستان، هندوستان و ترکیه است.

موضوعات :
در همین رابطه