رادیو مجازی اتاق ایران - 24 تیر 1403

رئیس پلیس بین‌الملل کشور خبر داد

اولین دفتر استانی پلیس اینترپل در استان قزوین راه‌اندازی می‌شود

رئیس پلیس اینترپل کشور می‌گوید: پلیس بین‌الملل در کنار فعالان اقتصادی و بخش خصوصی کشور و استان قزوین است و دفتر استانی اینترپل هم برای نخستین بار در استان قزوین ظرف دو ماه آینده راه‌اندازی می‌شود.

23 خرداد 1401
کد خبر : 42785
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

در راستای اجرای مصوبه هشتادمین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان قزوین، سمینار «آشنایی با وظایف پلیس بین‌الملل (اینترپل) و نحوه تعامل با فعالان حوزه اقتصادی در مبادلات بین‌المللی» با حضور رئیس پلیس اینترپل کشور برگزار شد.

در این مراسم، رئیس اتاق قزوین با اشاره به تعامل مؤثر و پایدار اتاق بازرگانی و نیروی انتظامی کشور گفت: هدف و قصد ما این است که با همکاری دفاتر ایران در کشورهای دیگر و ۳۲ رایزن فعال اقتصادی در کشورهای هدف و در کنار فعالیت همراه با اتاق‌های بازرگانی سایر کشورها، حقوق بازرگانان و تجار در خارج از کشور را باوجود تمامی تحریم‌ها، نمایندگی کنیم.

مهدی بخشنده افزود: لازم است یک شماره مستقیم برای فعالان اقتصادی اعلام شود تا اگر مشکلات داشتند مثل شماره ۱۱۰ در اختیار داشته باشند و یا از طریق اتاق‌های بازرگانی با پلیس اینترپل ارتباط قوی برقرار کنند.

او اظهار کرد: ما می‌توانیم طبق فرمان مقام معظم رهبری و برای راهبردی شدن شعار سال، ارتباط با کشورهای هم‌جوار را تعریف کنیم و با ایجاد یک تشکل منطقه‌ای اینترپل با ۱۵ کشور همسایه و منطقه ارتباطات مرزی و ترانزیتی را تسهیل کرده و به توافقات بسیار مؤثر دست یابیم.

سردار هادی شیرزاد، رئیس پلیس بین‌الملل کشور نیز در این مراسم گفت: رزمندگان امروز صحنه اقتصادی، شما فعالان اقتصادی هستید و پلیس با تمام پتانسیل در خدمت فعالیت اقتصادی است.

او اظهار کرد: خواسته‌های قانونی و به‌حق شما اعضای اتاق بازرگانی را پلیس اینترپل با تمام نیرو پیگیری کرده و به نتیجه خواهد رساند.

شیرزاد افزود: تعامل مناسب پلیس اینترپل و اتاق قزوین شکل بارزی پیداکرده و فعالان اقتصادی می‌توانند خدمات خود را از پلیس اینترپل کسب کنند و ما در خدمت جامعه تجار هستیم. برای مثال، فعالان اقتصادی که می‌خواهند با کشورها و افراد خارجی معامله کنند، اعتبارسنجی در این زمینه رامی توانند از ما استعلام کنند و پلیس اینترپل، استعلام‌ها را رایگان انجام می‌دهد.

رئیس پلیس اینترپل کشور تصریح کرد: پلیس بین‌الملل در کنار فعالان اقتصادی و بخش خصوصی کشور و استان قزوین است و دفتر استانی اینترپل هم برای نخستین بار در استان قزوین ظرف دو ماه آینده راه‌اندازی می‌شود.

همچنین تقی زاده، رئیس کمیته تخصصی مرکز وکلای قوه قضاییه در این مراسم گفت: تجار و بازرگانان در موارد قراردادهای کاری خودشان، می‌توانند از ظرفیت‌های موجود داوری مرکز وکلای قوه قضاییه استفاده کنند. با توجه به موارد مطرح شده از سوی تجار قزوینی، ما آماده همه گونه همکاری با حفظ موازین حقوقی هستیم و اتاق قزوین در این زمینه می‌تواند راهگشا باشد.

موضوعات :
در همین رابطه