رادیو مجازی اتاق ایران - 4 فروردین 1403

بازار توافقی عرضه و تقاضای ارز راه‌اندازی می‌شود

رئیس کل بانک مرکزی گفت: راه‌اندازی بازار توافقی عرضه و تقاضای ارز با عمقی که به بازار می‌دهد، می‌تواند تقاضای‌ واقعی را پوشش داده و در آرامش بازار ارز تاثیرگذار باشد.

01 تیر 1401
کد خبر : 42914
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس کل بانک مرکزی با بیان این مطلب که به دنبال راه‌اندازی بازار توافقی عرضه و تقاضای ارز در کشور هستیم، گفت: این بازار با آرامش و عمقی که به بازار ارز می‌دهد می‌تواند اثر گذار باشد.

علی صالح آبادی، رئیس کل بانک مرکزی در پایان جلسه هیات دولت درباره وضعیت بازار ارز گفت:  بانک مرکزی از هفته گذشته در تعاملی که با کانون صرافان و صرافی‌هاای معتبر و صادرکنندگان داشته جمع‌بندی کردیم که بازار توافقی عرضه و تقاضای ارز را راه‌اندازی کنیم. از هفته گذشته امکان انجام معامله‌های توافقی ارز در بازار فراهم شد و از دیروز هم در بازار متشکل ارزی این اقدام صورت گرفت و مقرر شد تنها در صرافی‌ها نباشد و به بازار متشکل ارزی بیاید.

وی ادامه داد: زمانی که در بازار متشکل ارزی این اقدام صورت گیرد، به این علت که عرضه و تقاضا در سامانه مشخصی که در اختیار صرافی‌ها و بانک‌ها قرار دارد، انجام می‌شود، عمق این بازار افزایش پیدا می‌کند و پیش‌بینی این است که صادرکنندگان متعددی که علاقه‌مند هستند ارز را وارد این سامانه کنند و با ما هم مذاکراتی داشتند ارز خودشان را در این سامانه عرضه ‌کنند و قیمت‌ها هم در این بازار براساس مکانیسم عرضه و تقاضا تنظیم شود. لذا با عمقی که این بازار پیدا می‌کند به نظرم می‌تواند تقاضای‌های واقعی را پوشش دهد و در تعادل و آرامش بازار ارز تاثیرگذار باشد.

موضوعات :
در همین رابطه