شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) را تسلیت می‌گوییم

رادیو مجازی اتاق ایران - 12 اردیبهشت 1403

در نشست اندیشکده انرژی اتاق کرمان

سرمایه‌گذاری احداث نیروگاه خورشیدی در استان کرمان بررسی شد

به دنبال استقبال سرمایه‌گذاران حضور در پروژه‌های سرمایه‌گذاری استان کرمان، نشست اندیشکده انرژی اتاق کرمان در راستای تسهیل سرمایه‌گذاری در احداث نیروگاه خورشیدی برگزار شد.

03 مرداد 1401
کد خبر : 42959
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

در نشست اندیشکده انرژی اتاق کرمان با حضور سیدمهدی طبیب زاده، رئیس اتاق کرمان، عباس جبالبارزی، عضو هیات رئیسه اتاق کرمان، حسین مهرابی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان و جمعی از فعالان اقتصادی، سرمایه‌گذاری احداث چند نیروگاه خورشیدی درمجموع 350 مگاوات در کرمان بررسی شد.

پس از برگزاری همایش معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان کرمان (کرمان آیدکس 2022) برخی از سرمایه‌گذاران برای حضور در پروژه‌های مختلف استقبال کردند و نشست اندیشکده انرژی اتاق کرمان در راستای تسهیل سرمایه‌گذاری در احداث نیروگاه خورشیدی برگزار شد.

 در این نشست رفع موانع سرمایه‌گذاری در احداث نیروگاه خورشیدی بررسی و پیشنهادهای لازم برای احداث چند نیروگاه و تولید برق برای ارسال به سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق (ساتبا) تهیه شد.

سرمایه‌گذاران در این نشست خواستار تسهیل در شرایط دشوار شرکت در مناقصه و اخذ ضمانت‌نامه‌های سنگین از سرمایه‌گذار در ساتبا شدند و همچنین پرداخت به‌موقع هزینه برق خریداری شده توسط وزارت نیرو و جبران تأخیرها با پرداخت جریمه‌های تصاعدی، پیشنهاد دیگر سرمایه‌گذاران در این رابطه بود.

در این نشست مقرر شد موارد و پیشنهادهای مطرح شده از طریق استانداری کرمان در سطح ملی مطرح و پیگیری شود. سرمایه‌گذاران مذکور احداث نیروگاه در سه منطقه راین، زرند و باغ چمن بم را مدنظر قرار داده‌اند.

موضوعات :
در همین رابطه