رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

معاون وزیر صمت در نشست با فعالان اقتصادی در اتاق بجنورد مطرح شد

مشکلات بانکی، یکی از موانع اصلی رونق تولید در خراسان شمالی است

معاون صنایع عمومی وزارت صنعت می‌گوید: رفتارهای بوروکراتیک و انعطاف‌ناپذیر بانک‌های استان خراسان شمالی یکی از موانع اصلی رونق تولید در این استان است که اصلاح آن از طریق وزارت اقتصاد پیگیری خواهد شد.

06 تیر 1401
کد خبر : 42969
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: اتاق بازرگانی بر اساس قانون در تصمیم‌سازی‌های اقتصادی کشور از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و در همین راستا باید زبان رسا و پیگیر مسائل بخش خصوصی باشد.

محمدمهدی برادران در نشست با جمعی از فعالان اقتصادی استان خراسان شمالی در اتاق بجنورد، افزود: یکی از اصلی‌ترین مأموریت‌های اتاق‌ها، رصد و پایش سهولت و بهبود محیط کسب‌وکار است که باید در این زمینه مسیر و چشم‌انداز کشور را بررسی کند و با گزارش‌های مستمر انعکاس دهنده مشکلات و موانع تولید و صاحبان صنایع و کسب‌وکارها باشد.

نماینده تام‌الاختیار وزیر صنعت در استان خراسان شمالی با اشاره به اینکه جایگاه حقوقی اتاق بازرگانی در پیگیری مسائل حوزه‌های صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی باید تقویت شود ادامه داد: نقد تخصصی و کارشناسی شده عملکرد مدیران و مسئولان استانی و کشوری و توسط اتاق بازرگانی می‌تواند آسیب‌ها و مشکلاتی که گریبان گیر مسیر پیشرفت استان شده است را تا حدود زیادی کاهش دهد و در همین راستا نیز در وزارت صمت تصمیم گرفته شده است منابع خاصی برای تقویت تشکل‌ها و انجمن‌های فعال ذیل اتاق بازرگانی اختصاص داده شود.

وی هدف از سفرهای استانی و تشکیل میزهای خدمت در دستگاه‌های مختلف را پاسخگویی مستقیم و پیگیری موردی مسائل و مشکلات عموم مردم عنوان کرد و گفت: بازدیدهای میدانی و گفت‌وگوهای مستقیم با فعالان اقتصادی علاوه بر شناخت و آسیب‌شناسی دقیق مشکلات، نقش مهمی در تصمیم‌گیری‌ها و سیاست‌گذاری‌های آینده مسئولین دارد.

برادران، با انتقاد از سیستم بانکی در همکاری با صنایع استان ادامه داد: متأسفانه یکی از موانع اصلی رونق تولید در خراسان شمالی رفتارهای بوروکراتیک و انعطاف‌ناپذیر بانک‌های استان با فعالان اقتصادی است که این نگاه غیرقابل‌قبول است و قطعاً از طریق وزارت اقتصاد برای اصلاح رویه فعلی، پیگیری‌های لازم را انجام خواهیم داد.

در بخشی از این نشست، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بجنورد نیز ضمن تشریح اقدامات مهم اتاق بجنورد در انعکاس مشکلات و پیگیری مطالبات فعالان اقتصادی و صنایع استان خراسان شمالی گفت: تأمین مواد اولیه، مشکلات مالیاتی، بیمه‌های تأمین اجتماعی و عدم پرداخت تسهیلات کم‌بهره از موانع و دغدغه‌های اصلی فعالین اقتصادی خراسان شمالی است.

سعید پورآبادی با اشاره به شرایط سخت اقتصادی برای تولیدکنندگان خاطرنشان کرد: عدم ثبات قیمت ارز و تأمین سرمایه در گردش برای فعالیت‌های اقتصادی، یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های بنگاه‌های تولیدی استان است که بخشی از آنها باید توسط بانک‌های استان تأمین شود اما صدور برخی بخشنامه‌های داخلی سیستم‌های بانکی باعث عدم تخصیص و مانع پرداخت شده است.

وی با اشاره به محرومیت‌ها و عقب‌ماندگی‌های تاریخی استان در شاخص‌های توسعه‌ای گفت: خراسان شمالی برای قرار گرفتن در ریل پیشرفت نیاز به نگاه ویژه دولت برای تأمین زیرساخت‌های توسعه‌ای دارد که امیدواریم در سفر رئیس جمهوری به استان، تصمیم‌های دقیقی در این خصوص اتخاذ شود.

موضوعات :
در همین رابطه