رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

محمدرضا رمضانی در جلسه شورای گفت‌وگوی استان فارس

حضور میدانی نمایندگان مجلس در استان‌ها با هدف حل مشکلات صنعتی انجام می‌شود

معاون حقوقی و امور مجلس اتاق ایران درباره سفر به شیراز گفت: حضور میدانی در استان‌ها با هدف حل مشکلات تولیدی و صنعتی انجام می‌شود. امیدواریم با شناسایی ظرفیت‌های بخش خصوصی و احصای مشکلات برای حوزه تولید گره‌گشایی شود.

08 تیر 1401
کد خبر : 43018
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای اصل 44 قانون اساسی به همراه محمدرضا رمضانی، معاون حقوقی و امور مجلس اتاق ایران و هیات همراه در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان فارس شرکت کرد. هدف از حضور در این نشست آشنایی با موانع و مشکلات حوزه تولیدی و صنعتی استان فارس بود.

در این نشست سید شمس‌الدین حسینی، به همراه چند تن از اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس، رئیس مجمع نمایندگان استان فارس، برخی از نمایندگان این استان در مجلس یازدهم حضور داشتند.

محمدرضا رمضانی، معاون حقوقی و امور مجلس اتاق ایران در جریان این نشست گفت: حضور میدانی نمایندگان مجلس که با امور تولید اقتصادی و صنعت در ارتباط هستند، به این دلیل انجام می‌شود که در جریان وضعیت تولید و مشکلات آن قرار گیرند و امیدواریم همین رویکرد گره‌گشای بخش تولید کشور شود.

او گفت: حضور میدانی در استان‌ها با هدف حل مشکلات اقتصادی، تولیدی و صنعتی انجام می‌شود و در سفر به شیراز تلاش شد شناسایی ظرفیت‌های بخش خصوصی این استان انجام شود.

به گفته او، احصا مشکلات هر بخش از اهداف مهم سفر بود که در رفع مشکلات بخش تولید تأثیرگذار است.

رمضانی تصریح کرد: اساس کار کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای اصل 44 قانون اساسی این است که از نظرات و دیدگاه‌های فعالان اقتصادی برای بررسی طرح‌ها در کمیسیون و حل مشکلات اقتصادی استفاده شود و این ظرفیت خوبی برای بخش خصوصی کشور است.

در ادامه این جلسه رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی گفت: یکی از دلایل درجا زدن سرمایه‌گذاری در طول سال‌های اخیر این است که دستگاه‌های حاکمیتی و حتی اتاق‌های بازرگانی در بسیاری از مواقع به‌جای اینکه دست مردم و سرمایه‌گذار را بگیرند پای آن‌ها را گرفته‌اند.

سید شمس‌الدین حسینی با اشاره به مشکلات فعالان اقتصادی با در نظر گرفتن شاخص‌های تولید، سرمایه‌گذاری و تورم بیان کرد: واقعیت امر این است که کمتر جلسه‌ای تشکیل می‌شود که دردهای فعالان اقتصادی در آن تکرار نشود اما هنر ما باید این باشد که به درمان‌ها بپردازیم. البته در بسیاری از مواقع درمان‌ها تلخ است ولی انتظار می‌رود که تیم درمان نگرانی و ترس را به بیمار منتقل نکند و عمیق‌تر به موضوعات بپردازد.

او با بیان اینکه کمیسیون جهش تولید از ظرفیت خوبی بهره می‌برد، افزود: زمانی که در این کمیسیون به مسائل و مشکلات فعالان اقتصادی پرداختیم به این جمع‌بندی رسیدیم که اگر در کشور سرمایه‌گذاری پایین است و حدود ده سال است که سرمایه‌گذاری درجا می‌زند دلایلی دارد و باید این دلایل بررسی و رفع شود.

رمضانی به همراه فعالان اقتصادی استان و نمایندگان مجلس، از برخی از واحدهای تولیدی و صنعتی این استان دیدار کرد.

در همین رابطه