رادیو مجازی اتاق ایران - 19 اردیبهشت 1403

وزیر امور خارجه صربستان در دیدار با هیات تجاری ایران

صربستان از افزایش حجم مبادلات تجاری با ایران حمایت می‌کند

وزیر امورخارجه صربستان از عزم جدی کشورش برای توسعه روابط اقتصادی با ایران خبر داد و گفت حجم مبادلات ‌تجاری دو کشور قابلیت افزایش داشته و صربستان از این موضوع حمایت می‌کند.

21 تیر 1401
کد خبر : 43134
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

علیرضا پیمان پاک رییس سازمان توسعه تجارت ایران و حسین سلاح ورزی نایب رییس اتاق ایران که به همراه هیاتی تجاری-اقتصادی در بلگراد پایتخت صربستان به سر می‌برند، با نیکلا سلاکوویچ وزیر امور خارجه صربستان دیدار و گفت‌وگو کردند.
در این دیدار سلاکوویچ با اشاره به بیش از ۸۰ سال سابقه روابط رسمی بین دو‌کشور، از عزم و اراده رییس جمهور و دولت جمهوری صربستان برای بسط و توسعه همکاری‌های اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران سخن گفت. 

او با توجه به روابط خوب سیاسی دو کشور گفت که حجم مبادلات ‌تجارتی بین دو کشور قابلیت افزایش داشته و دولت صربستان از این موضوع حمایت می‌کند.
به گفته نیکلا سلاکوویچ با هماهنگی‌های انجام شده در آینده نزدیک کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور در تهران برگزار و مقدمات لازم برای سفر رییس‌جمهور صربستان به ایران فراهم خواهد شد.

در این دیدار علیرضا پیمان‌پاک رییس سازمان توسعه تجارت ایران هم با اشاره به ظرفیت‌ها و‌ توانمندی‌های شرکت‌های ایرانی، توضیحاتی در مورد برنامه‌ها و نقشه راه توسعه همکاری‌های ایران و صربستان و سازوکارهای پیش‌بینی برای تحقق افزایش حجم تجارت بین دو کشور از طریق شرکت‌های بخش خصوصی و نقش اتاق‌های بازرگانی ایران و صربستان در شروع و تداوم فصل جدید همکاری‌های اقتصادی بین دو کشور ارائه کرد. 

در همین رابطه