رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

شهلا عموری خبر داد

عضویت اتاق اهواز در اتاق بازرگانی بین‌المللی (ICC) تایید شد

رئیس اتاق اهواز می‌گوید: عضویت این اتاق در اتاق بازرگانی بین‌المللی (ICC) در نشست اخیر اتاق بازرگانی بین‌المللی ثبت و تأیید شده است.

26 تیر 1401
کد خبر : 43186
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق اهواز از عضویت این اتاق در ICC خبر داد و گفت: اتاق بازرگانی بین‌المللی (ICC) بزرگ‌ترین سازمان بین‌المللی است که کمک به توسعه اقتصادی در سطح جهان از اهداف آن محسوب می‌شود.

 شهلا عموری اظهار کرد: اتاق اهواز به‌واسطه برخورداری از توانمندی کارشناسی در حوزه‌های مختلف، هم‌راستا با الگوهای توسعه‌ای فعالیت ICC شناخته شد.

وی ادامه داد: ازجمله این توانمندی‌ها می‌توان به بدنه کارشناسی فعال در حوزه بهبود محیط کسب‌وکار (دبیرخانه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خوزستان)، مرکز داوری، بخش اطلاع‌رسانی و همچنین برگزاری دوره‌های آموزشی بین‌المللی و استاندارد اشاره کرد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز گسترش تعامل اقتصادی بین‌المللی، مسائلی همچون تسهیل تجارت، افزایش صادرات و همچنین بحث همگن‌سازی مقررات بین‌المللی، حمایت از توسعه صادرات و بخش خصوصی و قدرت نفوذ دیپلماسی اقتصادی را از اهداف ICC دانست و گفت: دفاع از بخش خصوصی کشورها و تلاش برای توسعه و تسهیل تجارت داخلی و خارجی از مهم‌ترین چشم‌اندازهای این سازمان است.

عموری عضویت اتاق در شورای جهانی ICC برای تحقق برنامه‌های توسعه‌ای فعالان اقتصادی استان خوزستان را کاربردی عنوان کرد و افزود: در تاریخ ۲۴ خردادماه امسال، عضویت اتاق اهواز در نشست اتاق بازرگانی بین‌المللی (ICC World Council) ثبت و تأیید شد.

وی ازجمله مزایای عضویت در اتاق بازرگانی بین‌المللی (ICC) را ارتباط با جامعه کسب‌وکار جهانی و امکان شرکت در نشست‌های مرتبط با ICC، ارتباط با شرکت‌های بزرگ و فعال بین‌المللی، ارتباط با متخصصان حوزه تجارت و حل‌وفصل اختلافات تجاری و همچنین شرکت در دوره‌های آموزشی در حوزه‌های مرتبط با تسهیل تجارت و دریافت گواهی معتبر مورد تائید ICC عنوان کرد.

رئیس اتاق اهواز تصریح کرد: ارائه خدمات مشورتی تخصصی در حوزه‌های حقوقی، بانکی، بیمه، حمل‌ونقل، گمرکی، مالیاتی به‌منظور رفع نیازها و مشکلات جوامع کسب‌وکار و تجار بین‌المللی و تسهیل تجارت فرامرزی از برجسته‌ترین مزیت‌های عضویت در ICC محسوب می‌شود.

موضوعات :
در همین رابطه