رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

حسین پیرموذن در جلسه فعالان اقتصادی اردبیل با رئیس بسیج تجار

مشکلات کلان بخش خصوصی استان اردبیل باید در سطح ملی پیگیری شود

رئیس اتاق اردبیل می‌گوید: همه دستگاه‌ها در استان اردبیل برای حل مشکلات بخش خصوصی در کنار هم هستند؛ اما مشکلات زیرساختی و کلان زیادی وجود دارند که باید در سطح ملی پیگیری شود.

26 تیر 1401
کد خبر : 43190
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق اردبیل، طرح آمایش صنعتی استان را یکی از مطالبه‌های بخش خصوصی اردبیل عنوان کرد و گفت: ورود سپاه استان از طریق بسیج سازندگی به بحث مطالعه طرح آمایش صنعت استان اردبیل قابل‌تقدیر است.

حسین پیرموذن در جلسه فعالان بخش خصوصی استان اردبیل با رئیس سازمان بسیج تجار و فعالان اقتصادی کشور افزود: نیاز است که مطالعه تکمیلی و اجرای طرح آمایش صنعتی استان اردبیل به‌منظور هدایت سرمایه‌گذاری مؤثر و مولد توسط دستگاه‌های دولتی پیگیری شود.

 او تأکید کرد: حضور بسیج در اتاق ایران و تأسیس بسیج تجار یک نیاز بود که ما در زمان حضور در هیات رئیسه اتاق آیین‌نامه فعالیت بسیج تجار را آماده کردیم.

 پیرموذن ادامه داد: از رئیس سازمان بسیج تجار و فعالان اقتصادی کشور تشکر می‌کنم که بسیار فعال هستند و در همه استان‌ها فعالیت می‌کنند تا کمک‌حال فعالان بخش خصوصی باشند.

 رئیس اتاق اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود گفت: باید از ظرفیت سپاه برای حضور در بازار کشورهای منطقه استفاده کنیم که بخشی از این تسهیلگری را سازمان بسیج تجار کشور انجام می‌دهد و جای تشکر دارد.

 او تصریح کرد: همه دستگاه‌ها در استان اردبیل برای حل مشکلات بخش خصوصی در کنار هم هستند ولی مشکلات زیرساختی و کلان زیادی وجود دارند که باید در سطح ملی پیگیری شوند تا بخش خصوصی بتواند به‌عنوان سربازان خط مقدم اقتصاد کشور مؤثر باشند.

غلامرضا حسن‌پور، رئیس سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی کشور نیز در این نشست گفت: حضور در بازار کشورهای منطقه به‌ویژه بازار کشورهایی مثل سوریه و عراق و آسیای میانه از اهداف اصلی ما برای توسعه تجارت کشور است؛ چراکه دستیابی به بازار سوریه دستیابی به بازار اروپا و آفریقا را به دنبال دارد، اتاق بازرگانی ساختمانی در سوریه تهیه کرده ولی فعال نیست و ما به‌عنوان بسیج تجار این ساختمان را برای توسعه تجارت کشور فعال خواهیم کرد.

حسن‌پور با تأکید بر اینکه یکی دیگر از اهداف ما در ایجاد بسیج تجار پیگیری امور مربوط به تسهیلگری و رفع موانع تولید و اشتغال و کمک به فعالان اقتصادی در داخل کشور و پیگیری مسائل مربوط به واحدهای تولیدی و مشکلات آنها است، لذا در استان‌هایی که شاهد تعطیلی یا رکود واحدهای تولیدی به دلیل مشکلات کوچک هستیم با پیگیری‌های مداوم به دنبال رفع آنها و رونق وضعیت اقتصادی کشور هستیم.

 رئیس سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی کشور تصریح کرد: ما اگر ببینیم که یک سرمایه‌گذار آمده تا کار انجام دهد در کنارش می‌ایستیم و موانع را از سر راه برداریم تا بتوانند به نحو احسن کار کنند.

 او اضافه کرد: در سازمان بسیج اصناف به دنبال ایجاد مجمع بسیج تجار امین هستیم تا از طریق این تجار و همکاری با کشورهای دوست به بازارهای جهانی دسترسی پیدا کنیم.

موضوعات :
در همین رابطه