رادیو مجازی اتاق ایران - 3 اردیبهشت 1403

رئیس اتاق اهواز مطرح کرد

مصوبات بهبود تجارت و فضای کسب‌وکار، نیازمند ضمانت اجرایی قوی است

شهلا عموری، رئیس اتاق اهواز با اشاره به عزم دولت برای بهبود محیط کسب‌وکار و توسعه روابط تجاری به‌خصوص با کشورهای همسایه، می‌گوید: اجرایی شدن مصوبات مرتبط با این حوزه‌های نیازمند ضمانت اجرایی است.

01 مرداد 1401
کد خبر : 43227
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق اهواز با تأکید بر ضرورت رسیدگی هرچه فوری به زیرساخت‌های تجاری مرزها گفت: اجرایی شدن مصوبات مربوط به بهبود تجارت و همچنین فضای کسب‌وکار نیازمند ضمانت اجرایی است.

شهلا عموری در دومین گردهمایی مشترک مسئولان و دبیران دفاتر بسیج تجار و فعالان اقتصادی کشور در اتاق کرج، اظهار کرد: رئیس‌جمهور بر توسعه روابط تجاری با کشورهای همسایه تأکیدات زیادی داشته اما این در حالی است که زیرساخت‌های موردنیاز در مرزها ازجمله مرزهای استان خوزستان نیازمند رسیدگی و ساماندهی فوری است.

وی ادامه داد: مدیریت واحد در مرزهای خوزستان طی سال‌های اخیر به‌عنوان یک مطالبه جدی فعالان اقتصادی استان، تاکنون به‌طور کامل محقق نشده است و این موضوع مانعی برای توسعه مراودات تجاری بین ایران و عراق محسوب می‌شود.

عموری یادآور شد: زیرساخت‌های موجود در مرزهای استان خوزستان از 15 سال پیش تاکنون توسعه و بهسازی چندانی نداشته‌اند و دولت در این زمینه باید برنامه‌ریزی و اقدامات جدی را در دستور کار قرار دهد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اینکه بسیج از ظرفیت بسیار خوبی برای انتقال مطالبات و خواسته‌های به‌حق بخش خصوصی به بدنه حاکمیت کشور است گفت: بخش خصوصی برای رفع مشکلات نیز راهکارهایی دارد که با همکاری مشترک، این مشکلات قطعاً کاهش خواهند یافت.

عموری تصریح کرد: عملیاتی شدن راهکارهای رفع موانع از محیط کسب‌وکار نیازمند ضمانت‌های اجرایی قدرتمند و کاربردی است؛ لذا بسیج در این عرصه نیز می‌تواند نقش اثرگذاری داشته باشد.

دبیر شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خوزستان با تأکید بر اینکه در استان‌های مختلف مصوبات و تصمیم‌گیری‌هایی متعددی برای حمایت از فعالیت‌های اقتصادی ابلاغ و صادر می‌شود گفت: اجرای مصوبات مربوط به بخش خصوصی باید از ضمانت اجرایی برخوردار باشد تا فعال اقتصادی به‌صورت توانمند در عرصه کسب‌وکار حضور پیدا کند.

رئیس اتاق اهواز یادآور شد: در استان خوزستان علاوه بر اتاق اهواز، اتاق‌های آبادان و خرمشهر نیز فعالیت دارند که ظرفیت مناسبی برای توسعه ارتباطات تجاری با کشورهای عربی منطقه هستند.

وی اضافه کرد: بر همین اساس پیشنهاد می‌شود که میز تجارت با کشورهای عربی در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز ایجاد شود.

عموری تصریح کرد: این اقدام باعث توسعه تبادلات تجاری مشترک بین ایران و کشورهای منطقه خواهد شد.

رئیس اتاق اهواز در بخش دیگری از این نشست به اقدامات صورت گرفته برای معرفی توانمندی‌های اقتصادی و تولیدی کشور با محوریت بازار عراق اشاره کرد و گفت: تاکنون 2 هیات تجاری از این کشور دعوت شده است که از نزدیک با توانمندی‌های اقتصادی استان‌های مختلف آشنا شده‌اند و قرار است این هفته سومین هیات وارد کشورمان شود.

وی افزود: توافق‌های حاصل از حضور این هیات‌های تجاری باعث پشتیبانی از واحدهای تولیدی کشور و درنهایت رونق مرزهای خوزستان خواهند شد.

موضوعات :
در همین رابطه