رادیو مجازی اتاق ایران - 8 اردیبهشت 1403

پایگاه خبری اتاق ایران خبر می‌دهد

نفت برنت از مرز 50دلار عبور کرد

بررسی‌های پایگاه خبری اتاق ایران از آمار قیمت نفت بلومبرگ نشان می‌دهد که نفت برنت حوزه دریای شمال در حال حاضر به قیمت 50دلار و 19سنت در بازارهای جهانی معامله می‌شود.

10 مهر 1395
کد خبر : 4334
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

نفت برنت حوزه دریای شمال مرز 50دلار را پشت سر گذاشت. بررسی‌های پایگاه خبری اتاق ایران از آمار قیمت نفت بلومبرگ نشان می‌دهد که نفت برنت حوزه دریای شمال در حال حاضر به قیمت 50دلار و 19سنت در بازارهای جهانی معامله می‌شود. افزایش فعلی قیمت نفت حاصل توافقی است که اوپکی‌ها آخر هفته پیش به آن دست پیدا کردند.

بررسی‌های پایگاه خبری اتاق ایران از گزارش ویک نشان می‌دهد که قیمت نفت در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه افزایش پیدا کرد. دوباره بازار نفت گاوی شد و معامله‌گران در بازار طلای سیاه به نفت امیدوار شدند. اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت خام (اوپک) روز چهارشنبه بازار نفت را به توافق خود شوکه کردند.

تاج اوپک از سرش نیفتاده‌است

اوپک در روز چهارشنبه ثابت کرد این کارتل کوچک هنوز نمرده و می‌تواند در دنیای نفت قدرت خود را به رخ دیگر تولیدکنندگان نفت بکشاند. این سازمان با تصمیم خود در حقیقت بازار نفت را غافلگیر کرد. این اتفاق برای نخستین بار در هشت سال گذشته می‌افتاد.

اقدام اوپک نشان می‌دهد که استراتژی اوپک در حال تغییر است؛ استراتژی که در دو سال گذشته عربستان سعودی مسئول اصلی آن بود.

در حال حاضر بازار تحت تأثیر هیجانات ناشی از این تصمیم قرار دارد. توافق اوپک در حال حاضر یک مسئله ابتدایی است و در نشست نوامبر این سازمان نهایی خواهد شد. تا آن زمان نمی‌توان به این توافق اطمینان کامل داشت.

در حال حاضر اوپک 33میلیون و 500هزار بشکه در روز نفت تولید می‌کند. این سازمان قصد دارد حدود 700هزار بشکه در روز تولید نفت خود را کاهش بدهد و آن را به 32میلیون و 500هزار بشکه در روز تا 33میلیون بشکه در روز برساند.

بر اساس گزارش‌های رویترز، کاهش جدی در میزان تولید نفت می‌تواند پایه و اساس بازار را تغییر بدهد. در این شرایط می‌توان به افزایش دوباره قیمت نفت امیدوار بود.

موضوعات :
در همین رابطه