میلاد فرخنده حضرت معصومه (س) مبارک باد

رادیو مجازی اتاق ایران 22 اردیهشت 1403

با حضور نایب رییس اتاق ایران صورت گرفت

گشایش 5 مدرسه «ایران‌من» در چهارمحال و بختیاری با همت بخش‌خصوصی

پویش ایران‌من به ساخت مدارس و افتتاح آن ختم نمی‌شود، بلکه تلاش دارد گامی در جهت بهبود کیفی سیستم آموزشی و توسعه آن بردارد و همچنین با شبکه‌سازی مابین این صد مدرسه وضعیت تحصیلی دانش‌آموزان و تدریس را پیگیری و کمبودهای آنها را مرتفع سازد.

10 مهر 1395
کد خبر : 4335
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

5مدرسه از مجموع 100 مدرسه ایران‌من در استان چهارمحال و بختیاری افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

مدارس شماره 9 تا 13 «ایران‌من» با همراهی موسسه خیریه مهر گیتی در تاریخ 6 و 7 مهرماه 95 در روستاهای این استان نوسازی، تجهیز و به بهره‌برداری رسید و آماده حضور دانش آموزان در مقطع ابتدایی این روستاها شد.

پنج مدرسه استان چهارمحال و بختیاری با حضور پدرام سلطانی نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران، جمعی از اعضای هیئت نمایندگان اتاق ایران و شهرکرد، مدیر کل نوسازی مدارس استان چهارمحال و جمعی از فرهنگیان، اهالی و دانش آموزان این روستاها افتتاح شد.

دبستان 6 کلاسه روستای نوترکی اردل، دبستان 6 کلاسه روستای فارسون شهرستان لردگان، دبستان چهارکلاسه چاهگاه میلاس  لردگان، دبستان سه کلاسه  دره مولا و دو کلاسه تلو در چلگرد در استان چهارمحال همگی به نام "ایران من" از جمله این مدارس هستند.

در این مراسم پدرام سلطانی؛ نائب رئیس اتاق ایران ضمن تقدیر و تشکر از موسسه خیریه مهر گیتی بیان داشت: ساخت این مدرسه به همت کارآفرینان و فعالان بخش خصوصی در اتاق ایران انجام شده و لازم می‌دانم از تک تک این عزیزان، برای همراهی و همدلی در تکمیل پروژه مدارس ایران‌من در کردستان تشکر و قدردانی داشته باشم.

نائب رئیس اتاق ایران، در مراسم افتتاح مدارس ایران‌من در روستای چاهگاه میلاس، خطاب به دانش آموزان اظهار امیدواری کرد که کودکان مدرسه ایران من، با سعی و تلاش و با یادگیری علم و دانش، فردای شهر و روستایشان را روشن‌تر از دیروز و امروز ترسیم کنند.

وی بیان داشت: نام این مدارس "ایران من" گذاشته شده است، با این امید که فرزندان عزیز این کشور که در این مدارس تحصیل می‌کنند و از گوشه و کنار این سرزمین هستند، حس دوست داشتن وطن در آنها روز به روز بیشتر شود و بدانند کسانی که این مدارس را برای آنها ساخته‌اند شوق و تلاششان برای تسهیل شرایط تحصیلی و دسترسی مطلوب کودکان به آموزش و دانش است.

سلطانی تصریح کرد: در هر پروژه مدرسه‌سازی ایران‌من افرادی از کارآفرینان و فعالین اقتصادی همت می‌کنند و همراه می‌شوند، در این پویش مدرسه‌سازی، مهمتر از نام‌های عزیزان و گروه‌های حامی، نام "ایران " است. ایرانی که متعلق به همه ما و بیش از ما بزرگترها، برای فردای کودکانمان است. بدین جهت این پویش در نظر دارد، با نام ایران من احساس تعلق خاطر و به تبع آن مسئولیت‌پذیری در دانش‌آموزان امروز که مدیران و آینده‌سازان فردای کشور هستند را زنده نگاه دارد.

وی در ادامه با خطاب قرار دادن دانش آموزان بیان داشت: ساخت این مدارس ادای دین گروهی از بازرگان و فعالین بخش‌خصوصی به کشور خود است و در مقابل شما کودکان نیز با تلاش و علم‌آموزی و پیشرفت، متقابلا دین خود را به جامعه و کشور به جا بیاورید.

وی با تشریح اهداف بلند مدت پویش"ایران من" ، توسعه پایدار آموزشی را زیر بنای توسعه پایدار همه جانبه کشور بیان کرد و افزود: پویش ایران‌من به ساخت مدارس و افتتاح آن ختم نمی‌شود، بلکه تلاش دارد تا با همراهی انجمن‌ها و موسس مرتبط  گامی در جهت بهبود کیفی سیستم آموزشی و توسعه آن بردارد و همچنین با شبکه‌سازی مابین این صد مدرسه وضعیت تحصیلی دانش‌آموزان  و تدریس را پیگیری و مسائل و کمبودهای آنها را مرتفع سازد.

وی ادامه داد: این پویش با کمک گرفتن از شیوه های جدیدی چون کانال تلگرامی پویش ایران‌من و برگزاری جشنواره های مختلف به بسترسازی برای تحرک انگیزشی، آموزشی و اطلاع‌رسانی در این حوزه پرداخته است.

لازم به ذکر است پویش "ایران‌من" از سال 93 با همت جمع بزرگی از کارآفرینان و فعالان اقتصادی آغاز به کار کرده است. این پویش در 18 استان محروم و کمتر توسعه یافته کشورمان احداث یکصد مدرسه ابتدایی را در دستور کار دارد. پیشتر مدارس شماره 1 تا 8 ایران‌من در استانهای لرستان،خوزستان و کردستان به بهره‌برداری رسید و تا پایان مهر 95 پنج مدرسه دیگر در استان های قزوین، خراسان شمالی و خراسان رضوی  آماده بهره‌برداری می‌شود.

 این گروه با اعتقاد به بهره‌وری و ارزشمند بودن سرمایه‌گذاری در آموزش به خصوص در دوره ابتدایی در جهت بالندگی و توسعه کشور، تاسیس شبکه مدارس ابتدایی "ایران من" را در همه مناطق محروم و مرزی کشور هدف قرار داده است.

در این طرح تمرکز اولیه بر تکمیل مدارس نیمه کاره و پروژه های نیمه تمام آموزشی به جهت احیا و بهره‌وری سرمایه ملی کشور است. همچنین ساخت مدارس ابتدایی در مناطق مورد نیاز طبق اولویت و تائید وزارت آموزش و پرورش در دستور کار قرار دارد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این پویش، به وب سایت ایران من مراجعه و یا به کانال تلگرامی  پویش بپیوندید.

در همین رابطه