رادیو مجازی اتاق ایران - 12 اردیبهشت 1403

رئیس اتاق یاسوج

فعالیت‌های بازرگانی باید رویکرد اجتماعی داشته باشد

مدیرعامل جامعه نیکوکاری ابرار وابسته به اتاق ایران: یک هزار و ۲۰۰ دانش آموز و دانشجوی نخبه در مناطق محروم کشور زیر پوشش حمایتی این جامعه قرار دارند.

10 مهر 1395
کد خبر : 4339
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

جشن اعطای بورس تحصیلی به دانش آموزان و دانشجویان مستعد استان کهگیلویه و بویراحمد توسط اتاق یاسوج برگزار شد.

جبار کیانی پور، رئیس اتاق یاسوج در این مراسم با بیان اینکه هزار و ۲۰۰ نفر از دانش آموزان و دانشجویان سراسر کشور مورد حمایت تحصیلی جامعه نیکوکاری ابرار قرار می‌گیرند، تصریح کرد: از این تعداد سهمیه استان کهگیلویه و بویراحمد ۲۰۰ نفر است که اکنون جشن اعطای بورس تحصیلی ۱۳۷ دانش آموز و دانشجوی کهگیلویه و بویراحمدی برگزار می‌شود.

کیانی پور در ادامه با اشاره به توسعه پایدار روستایی، بیان کرد: امیدواریم با همکاری جامعه نیکوکاری ابرار توسعه پایدار روستاهای استان کهگیلویه و بویراحمد را پایه گذاری کنیم.

وی افزود: امید است با همکاری جامعه نیکوکاری ابرار، استان کهگیلویه و بویراحمد همانند استان خراسان جنوبی پایلوت کارآفرینی شود.

رئیس اتاق یاسوج به اهمیت ارتباط بازار و بزرگان دینی اشاره کرد و گفت: معتقدیم باید فعالیت‌های بازرگانی و بازار رویکرد اجتماعی داشته باشد.

کیانی پور بر ترویج فرهنگ کارآفرینی در بین دانش آموزان تاکید و تصریح کرد: باید کارآفرینی را از زمان تحصیل در بین دانش آموزان و دانشجویان فرهنگ‌سازی کنیم و به جای امید کار از دولت کارآفرینی را به آنها یاد بدهیم.

 اعطای بورس تحصیلی به ۱۳۷ دانش آموز و دانشجوی کهگیلویه و بویراحمد

مدیرعامل جامعه نیکوکاری ابرار وابسته به اتاق ایران در این نشست گفت: یک هزار و ۲۰۰ دانش آموز و دانشجوی نخبه در مناطق محروم کشور زیرپوشش حمایتی این جامعه قرار دارند.

علی اصغر خامنوی افزود: جامعه نیکوکاری ابرار ماهانه بخشی از هزینه تحصیل این تعداد دانش آموز و دانشجو را می پردازد.

وی تأکید کرد: که این جامعه تلاش می‌کند با توجه به امکانات بخش‌خصوصی زیرمجموعه اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی، سالانه تعداد بیشتری از دانش‌آموزان و دانشجویان مناطق محروم را زیرپوشش حمایتی قرار دهد.

خامنوی هدف اصلی از اعطای بورس تحصیلی را حمایت از دانش آموزان و دانشجویان مستعد مناطق محروم برای شکوفایی استعدادهای آنان دانست و گفت: اتاق ایران در سال ۸۸ باهدف توانمندسازی مناطق محروم به ویژه روستاهای کشور، جامعه نیکوکاری ابرار را تأسیس کرد.

مدیرعامل جامعه نیکوکاری ابرار در ادامه گفت: روستاهای محروم اما مستعد در استان های مختلف توسط این جامعه شناسایی و برای توسعه و کارآفرینی در شخصیت آنها برنامه‌ریزی می‌شود.

خامنوی افزود: در سال ۹۱ طرح توسعه پایدار توسط جامعه نیکوکاری ابرار در یکی از روستاهای خراسان جنوبی با موفقیت اجرا شد و پس از آن فعالیت‌ها به استانهای سیستان و بلوچستان و کردستان گسترش یافت.

به گفته وی، فعالیت جامعه نیکوکاری ابرار به تدریج به تمامی مناطق و روستاهای محروم کشور تسری پیدا می‌کند و کهگیلویه و بویراحمد از استان‌های اولویت‌دار برای توانمندسازی روستاهای محروم و مستعد است.

خامنوی هدف از توانمندسازی روستاهای محروم  را مشارکت روستائیان در توسعه، فعالیت‌ها و کارآفرینی روستای خود ذکر کرد.

وی از ایجاد شبکه‌ای از موسسه‌های نیکوکاری و خیرین در سال جاری خبر داد که برای بررسی و کاهش آسیب‌های اجتماعی در کشور فعالیت خواهند کرد.

در همین رابطه