رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

در نشست مشترک با هیات تجاری تاجیکستان و روسیه تاکید شد

همکاری بخش خصوصی ایران با شورای بین دولتی کشورهای مستقل مشترک‌المنافع گسترش می‌یابد

در نشست مشترک با هیات تجاری از تاجیکستان و روسیه، راه‌کارهای تسهیل و روان‌سازی مسیرهای ترانزیتی ایران و کشورهای مستقل مشترک‌المنافع مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

20 مرداد 1401
کد خبر : 43418
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

با همکاری معاونت بین‌الملل اتاق ایران، کمیسیون حمل و نقل و لجستیک اتاق ایران وفدراسیون حمل و نقل ایران، نشست تجاری با هیات تجاری از تاجیکستان وروسیه به سرپرستی بوری کریم‌اف، رئیس شورای بین دولتی کشورهای مستقل مشترک المنافع (سی.آی. اس) در حوزه های حمل‌ونقل، راهسازی، قیر، فولاد، چرم و کفش برگزار شد.

در این نشست همکاری در زمینه‌های مختلف حمل‌ونقل و راه‌سازی و همچنین تسهیل و روان‌سازی مسیرهای ترانزیتی ایران و کشورهای مستقل مشترک‌المنافع مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

بعد از گفت‌وگوهای طرفین مقرر شد پیگیری و همکاری برای توسعه  مسیرهای ترانزیتی از جمله در ارمنستان و آذربایجان، تعاملات علمی و اعزام دانشجو در حوزه حمل و نقل، کاهش عوارض ورود کشورهای طرف همکاری، پیگیری لغو روادید با کشورهای ذیربط، مشارکت در کنوانسیون های بین المللی حمل و نقل و همچنین تامین اقلام مورد نیاز راهسازی توسط شرکت های ایرانی و همکاری در توسعه زیرساخت های جاده ای و ریلی با نقش آفرینی بخش خصوصی گسترش یابد.

در همین رابطه