رادیو مجازی اتاق ایران - 19 اردیبهشت 1403

در نشست با معاون استانهای اتاق ایران مطرح شد

تأکید رئیس اتاق قم بر تعامل بیشتر اتاق بازرگانی بین‌الملل با اتاق‌های استانی

معاون استان‌های اتاق ایران با حضور در اتاق قم، با اعضای هیئت نمایندگان و رئیس اتاق قم دیدار و پیرامون موضوعات اقتصادی استان قم، گفتگو کرد.

10 مهر 1395
کد خبر : 4344
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

معاون استان‌های اتاق ایران با حضور در اتاق قم، با اعضای هیئت نمایندگان و رئیس اتاق قم دیدار و پیرامون موضوعات اقتصادی استان قم، گفتگو کرد.

ابوالفضل خاکی، رئیس اتاق قم با اشاره به ظرفیت‌های اقتصادی موجود در این استان گفت: هم اکنون 2500 واحدی تولیدی در قم فعال هستند.

وی با بیان اینکه هم اکنون وجود 9شهرک صنعتی در کنار منطقه ویژه سلفچگان بستر خوبی برای رشد و شکوفایی اقتصادی این شهر فراهم کرده، افزود: خوشبختانه بخش عمده ای از واحدهایی ایجاد شده درشهرک های صنعتی توسط بخش خصوصی اداره می‌شود.

ریئس اتاق قم با اشاره به تنوع تولید محصولات کشاورزی در قم گفت: پسته و زیتون دو محصول کشاوری استان است که طی سال‌های  گذشته یکی از اقلام صادراتی استان به پسته و زیتون اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه در زمینه تولیدات پتروشیمی در قم زمینه های مناسبی فراهم شده است، تصریح کرد: استان قم به علت  نزدیکی به پایتخت و داشتن فرصت‌های خوب سرمایه گذاری  در شهرک های صنعتی علاقمند به جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی  است.

خاکی تصریح کرد: درچند سال گذشته برخی مشکلات مالی وبیمه ای که برای سرمایه گذران رخ داده برخی در سرمایه گذاران شهرک ها  به حالت نیمه تعطیل درامدند.

سید جواد زمانی، معاون امور استان های اتاق ایران با اشاره به نقش و جایگاه وِیژه  اتاق قم در رونق اقتصادی کشور گفت: اتاق‌های بازرگانی، بازوی توانمند کشور برای پیاده کردن اهداف اقتصادی است واعضای نمایندگان باید بدانند که اگر هدفمند و با برنامه ظاهر شوند  می توانند بسیاری ازمشکلات اقتصادی کشور را برطرف کنند.

معاون اتاق ایران با بیان اینکه قانون اتاق بازرگانی نیاز به بازنگری دارد، تصریح کرد: قانون فعلی که در حال اجرا است سال 1373بازنگری شده است  وپیداست که در 22سال گذشته خیلی ازقوانین تغییر کرده و نمی تواند در چنین شرایطی باعث بهبود  فضای کسب وکار شود چرا که پاسخگوی نیاز فعلان اقتصادی نیست .

وی با بیان اینکه اتاق بازرگانی به فعالان اقتصادی و بازرگانان خدمات بازرگانی ارائه دهد گفت : اعضای اتاق بازرگانی استان ها که نماینده فعالان اقتصادی شهرها محسوب میشوند اگر همدلی واتحاد بیشتری باهم داشته باشند می توانند در زمینه اقتصاد مقاومتی  که مورد نظر رهبر انقلاب ات نقش بسیار سازنده ای ایفا کنند.

زمانی با بیان اینکه اتاق‌های بازرگانی آبروی ما هستند افزود: در برنامه ریزی جدید قرار براین شده است که درطول سال نمایندگان اتاق ها را به پایتخت دعوت کنیم و با حضور استاندار وچهار وزیر مشکلات ومسائل اقتصادی تولید کنندگان را مورد بررسی قراردهیم و دراین نشست ها مصوباتی  که تصویب میشود دولت پی گیر اجرای این مصوبات خواهد شد.

وی با بیان اینکه دولت و مجلس درصدد برطرف کردن موانع تولید و اقتصاد هستند، اظهار داشت: دولت معتقد به اقتصاد تولیدی است و در این زمینه ازهر فکر وبرنامه ای که منجر به رونق فضای کسب وکار  و تولید واقتصاد شود حمایت می کند.

 

موضوعات :
در همین رابطه