رادیو مجازی اتاق ایران - 4 فروردین 1403

رئیس اتاق اهواز خبر داد

پرواز مستقیم فرودگاه اهواز مسقط برقرار شد

رئیس اتاق اهواز با اشاره به برقراری پرواز مستقیم اهواز – مسقط می‌گوید: این پرواز در راستای توسعه تجاری ایران و عمان، از دوم مهرماه برگزار خواهد شد.

26 مرداد 1401
کد خبر : 43497
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق اهواز از برقراری اولین پرواز مستقیم فرودگاه بین‌المللی اهواز به شهر مسقط پایتخت کشور عمان از دوم مهرماه خبر داد.

شهلا عموری در این خصوص افزود: در راستای تحقق چشم‌اندازهای توسعه تجارت خارجی کشور، پیگیری‌های جدی برای برقراری پرواز فرودگاه اهواز به کشور عمان انجام شد.

وی ادامه داد: درنهایت با هماهنگی‌های صورت گرفته از روز دوم مهرماه، پروازهای عمان از فرودگاه بین‌المللی اهواز به مقصد شهر مسقط آغاز می‌شود.

دبیر شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خوزستان با اشاره به سیاست دولت سیزدهم در جهت توسعه روابط تجاری با کشورهای منطقه تصریح کرد: عمان ازجمله کشورهایی است که قطعاً در تحقق سیاست‌های تجاری دولت و بخش خصوصی نقش تأثیرگذاری دارد.

رئیس اتاق اهواز به تشابهات فرهنگی مشترک بین مردم خوزستان و کشور عمان اشاره کرد و افزود: به‌واسطه این تشابهات، زمینه افزایش حجم مبادلات تجاری بین فعالان اقتصادی دو طرف بیش‌ازپیش وجود دارد.

عموری خاطرنشان کرد: جذب توریست از کشور عمان و همچنین تسهیل تردد تجار ایرانی به مسقط از اهداف برقراری این پرواز محسوب می‌شود.

دبیر شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خوزستان با بیان اینکه در ساعت 11 روز شنبه هر هفته پرواز مسقط به اهواز (از دوم مهرماه) انجام می‌شود گفت: این پرواز در ساعت 14 همان روز (شنبه هر هفته) فرودگاه اهواز را به مقصد مسقط ترک می‌کند.

بر اساس این گزارش، هواپیمایی که در این مسیر هوایی حضور خواهد داشت، متعلق به یک شرکت هواپیمایی در کشور عمان است.

موضوعات :
در همین رابطه