رادیو مجازی اتاق ایران - 17 اردیبهشت 1403

کیوان کاشفی در نشست با فعالان گردشگری سلامت اقلیم کردستان عراق

ورود گردشگران سلامت از اقلیم کردستان عراق، تسهیل شود

عضو هیات رئیسه اتاق ایران با اشاره به سابقه ورود گردشگران سلامت از عراق و به‌خصوص اقلیم کردستان عراق به کشور، هموارسازی و تسهیل ورود این افراد را ضروری و زمینه‌ساز توسعه مناسبات عنوان کرد.

29 مرداد 1401
کد خبر : 43513
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

عضو هیات رئیسه اتاق ایران، راه‌اندازی مسیر VIP برای ورود گردشگران سلامت از اقلیم کردستان عراق و همچنین راه‌اندازی پرواز کرمانشاه - سلیمانیه در بلندمدت را دو اقدام ضروری برای توسعه تعامل دوجانبه و تقویت مناسبات عنوان کرد.

کیوان کاشفی در نشست با هیات فعالان گردشگری سلامت اقلیم عراق در اتاق کرمانشاه، افزود: گردشگران سلامت اقلیم از دیرباز برای دریافت خدمات درمانی به کرمانشاه مراجعه داشتند؛ اما مراجعات بیماران عراقی عمدتاً به‌صورت انفرادی و سازمان‌دهی نشده بود.

کاشفی از پیگیری اتاق کرمانشاه برای ساماندهی گردشگری سلامت طی دو، سه سال اخیر خبر داد و اظهار کرد: بیمارستان‌های استان را مشتاق کردیم فضاهای ویژه‌ای برای گردشگران سلامت عراقی فراهم کنند.

به گفته او، هم‌اکنون کرمانشاه ازنظر پزشکی و مراکز درمانی امکان پذیرش گردشگران سلامت و ارائه خدمات به آنها در همه زمینه‌های مختلف را دارد و می‌تواند همه نیازهای آنان را پوشش دهد.

کاشفی از اهمیت بعد اقتصادی گردشگری سلامت هم یاد کرد و افزود: کرمانشاه می‌تواند خدمات درمانی با کیفیتی به انداز امارات، ترکیه و ... اما با قیمت بسیار پایین‌تر را به گردشگران سلامت ارائه دهد.

او سپس از چالش‌هایی که در حوزه گردشگری سلامت بین کرمانشاه و اقلیم عراق وجود دارد یاد کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین این چالش‌ها نبود ارتباط مستقیم بین دو طرف بود که امیدواریم با سفر هیات اقلیم عراق، این تعامل به‌صورت مستمر و دائمی برقرار شود.

کاشفی همچنین بر لزوم فعالیت شرکت‌هایی برای ارائه خدمات صفر تا صد خدمات به گردشگران سلامت تأکید و خاطرنشان کرد: تجربه موفق چنین کاری را بین تهران و بغداد داریم و باید این روند در کرمانشاه نیز برقرار شود.

رئیس اتاق کرمانشاه ادامه داد: مشکلات حوزه حمل‌ونقل، معضل دیگری که در حوزه گردشگری سلامت کرمانشاه وجود دارد و می‌توان این هماهنگی را ایجاد کرد که گردشگران سلامت اقلیم بدون کمترین معطلی و از مسیر VIP زمینی وارد کرمانشاه شوند.

وی تأکید کرد: در بلندمدت نیز پیگیر برقراری پرواز کرمانشاه- سلیمانیه هستیم که حتی اگر دو پرواز در هفته نیز برقرار شود پاسخگوی نیازهای حوزه توریسم سلامت خواهد بود.

به گفته رئیس اتاق کرمانشاه، ایرلاین‌های داخلی امکان و ظرفیت راه‌اندازی چنین پروازی را دارند.

او در پایان ابراز امیدواری کرد: با برپایی نشست‌های این‌چنینی و اعزام و پذیرش هیات‌های حوزه گردشگری سلامت بین کرمانشاه و اقلیم عراق، ارتباط مستمر و دائمی در حوزه گردشگری سلامت بین دو منطقه برقرار شود.

در همین رابطه