رادیو مجازی اتاق ایران - 15 آبان 1403

محمود تولایی در گفت‌وگو با «اتاق ایران آنلاین»

رویکرد نمایشگاه چهاردهم فرش ماشینی تمرکز بر صادرات است

رئیس اتاق کاشان در آستانه برگزاری چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی فرش ماشینی تهران، برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی را برای رشد مناسبات تجاری ضروری دانست و رویکرد اصلی نمایشگاه چهاردهم را تمرکز بر صادرات فرش ماشینی عنوان کرد.

سارا ترابی

خبرنگار
08 شهریور 1401
کد خبر : 43657
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق کاشان در آستانه برگزاری چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی فرش ماشینی تهران، برگزاری نمایشگاه‌های داخلی و خارجی را نماد هم‌افزایی، تعامل و گسترش روابط صاحبان، متولیان و ذی‌نفعان هر کسب‌وکار و صنعت را با یکدیگر دانست و تصریح کرد: به دنبال آن هستیم تا دانش و تجارب شرکت‌کنندگان در هر نمایشگاه را به اشتراک گذاشته، سطح ارتباطات خود را گسترش داده و اهداف اقتصاد و صنعت کشور را از رهگذر این رویداد اقتصادی محقق کنیم. 

محمود تولایی، رئیس اتاق کاشان در گفت‌وگو با «اتاق ایران آنلاین» درباره جزئیات برگزاری چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی فرش ماشینی تهران، گفت: زمان برگزاری نمایشگاه کوتاه است ولی همین زمان کوتاه خون تازه‌ای در شریان‌های صنعت جاری می‌سازد تا صاحبان صنعت به کمک آن بتوانند ضمن تبادل اطلاعات، زمینه همکاری با یکدیگر را هموارتر کنند.

این فعال اقتصادی با توجه به مشکلات پیش روی صاحبان صنایع، از جمله کاهش سطح تسهیلات، بوروکراسی‌های اداری، تعدد و تنوع قوانین دست‌وپاگیر و غیرکارشناسی و محدودیت‌های ناشی از تحریم‌های داخلی و خارجی اهمیت برگزاری نمایشگاه‌های داخلی و خارجی را دوچندان توصیف کرد و افزود: این امید وجود دارد که صاحبان صنایع با هم‌افزایی همگانی، گره‌ای از صنعت باز کنند و افقی روشن پیش‌ روی آن روشن شود.

عضو هیات نمایندگان اتاق ایران در ادامه سهم صنعت فرش ماشینی را در صنعت نساجی کشور مهم و بزرگ ارزیابی کرد و آن را تنها محصول از لوازم خانگی برشمرد که علاوه بر تأمین کامل نیاز بازارهای داخلی، به سبب پیشینه‌ای که دارد از کیفیت خوبی نسبت به نمونه‌های خارجی خود برخوردار است و سهم قابل توجهی از بازارهای بین‌المللی را به خود اختصاص می‌دهد.

رئیس شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه بین‌المللی فرش ماشینی تهران درباره تجارب برگرفته از سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی فرش ماشینی تهران، گفت: سال گذشته پس از یک دوره رکود نمایشگاهی ناشی از شیوع کرونا، نمایشگاه فرش ماشینی با سیاست‌گذاری‌های جدید با موفقیت برگزار شد که افزایش چشم‌گیر متقاضیان برای شرکت در نمایشگاه چهاردهم یکی از نتایج موفق آن در دوره قبل است که از 106 شرکت‌کننده در دوره گذشته به 140 شرکت افزایش پیدا کرد.

تولایی ادامه داد: طی چهار سال گذشته وزرای مختلف صنعت، معدن و تجارت، برگزاری نمایشگاه فرش ماشینی و صنایع وابسته و سیاست‌گذاری آن را به عهده اتاق کاشان به نمایندگی از تشکل‌های فرش ماشینی گذاشتند. بر این اساس، اتاق کاشان با تلاش‌های مستمر و پیگیری تمامی تشکل‌ها و جامعه علمی و تولیدکنندگان و با همکاری سازمان توسعه تجارت و شرکت نمایشگاه بین‌المللی ایران تلا شکرده تا با برنامه‌ریزی و برگزاری دو دوره در راستای تقویت رقابت سالم و ایجاد قواعد روشن برای حضور سالانه تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنعت فرش ماشینی و تمامی تشکل‌های مربوطه اقدام کند.

رئیس اتاق کاشان رویکرد برگزاری نمایشگاه فرش ماشینی تهران را افزایش صادرات فرش ماشینیعنوان کرد و گفت: از سفیران و رایزانان اقتصادی بازارهای هدف دعوت کردیم تا از این نمایشگاه بازدید کنند و ضمن آشنایی با توانمندی‌های ایران در این حوزه، زمینه توسعه سطح روابط ایران با کشورهای موردنظر را فراهم کنند.

در همین رابطه