رادیو مجازی اتاق ایران - 8 اردیبهشت 1403

با هدف تسهیل فرآیند ارائه خدمات به تجار کشور

بخش کارنه‌تیر اتاق بندرعباس راه‌اندازی شد

اتاق بندرعباس با توجه به ظرفیت‌های تجاری و گمرکی که در این منطقه مستقر است، بخش کارنه‌تیر را راه‌اندازی کرده و طی دوره‌های آموزشی، زمینه را برای ارائه خدمات مربوطه به تجار مهیا ساخت.

سارا ترابی

خبرنگار
12 شهریور 1401
کد خبر : 43696
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

دوره آموزشی مربوط به کنوانسیون تیر و کارنه‌تیر برای همکاران اتاق بندرعباس با توجه به راه‌اندازی این بخش به منظور آشنایی و شناخت دقیق مجموعه اتاق بندرعباس برای ارائه دقیق خدمات به تجار برگزار شد.

فعالیت بخش کارنه‌تیر در این منطقه به این دلیل که هرمزگان از قطب‌های ویژه اقتصادی کشور به شمار می‌آید و علاوه بر سرمایه‌گذاران داخلی، سرمایه‌گذاران خارجی از جمله کشورهای حوزه خلیج‌فارس، علاقه‌مند به سرمایه گذاری در این استان هستند، اهمیت قابل توجهی دارد.

از طرف دیگر مزیت‌های بزرگ اقتصادی از جمله وسعت سرزمینی، نزدیک به یک هزار و ۳۸۰ کیلومتر خط نوار ساحلی و قرار گرفتن در شمال تنگه هرمز و محل تلاقی خلیج فارس  و دریای عمان، ظرفیت‌های حمل‌ونقلی و داشتن گمرکات و مناطق آزادی مانند کیش و قشم، فعالیت صنایع بزرگ از جمله صنعت فولاد، نفت و معادن در این استان، می‌طلبد که زمینه ایجاد فضای آسان کسب‌وکار، روان‌سازی فرآیند صادرات و واردات و ارائه هرچه بهتر خدمات به شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی، فراهم شود.

در این شرایط مهرنوش خادمی، مدیر خدمات بازرگانی اتاق بندرعباس ضمن اشاره به راه‌اندازی دایره کارنه‌تیر از برگزاری دوره آموزشی مربوط به این بخش از ۲۹ مرداد به مدت سه هفته به همت بخش کارنه‌تیر اتاق ایران خبر داد و گفت: در این دوره آموزشی، شیوه صدور و فروش کارنه‌تیر،  صدور گواهی قبولی انجام کار با سامانه بین‌المللی asktir web  و سیستم داخلی و قوانین و ریسک‌های مدیریتی آن و همچنین نحوه نگهداری و ارسال اسناد به اتاق ایران ارائه شد.

بر اساس اظهارات او پس از تایید اتمام دوره ازسوی مدیریت امور کارنه تیر اتاق ایران، فعالیت بخش کارنه‌تیر اتاق بندرعباس به صورت رسمی آغاز خواهد شد.

در همین رابطه