رادیو مجازی اتاق ایران - 8 اردیبهشت 1403

خودروهای هیبریدی اجازه ورود به مناطق آزاد را دارند

وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: بندهای آیین‌نامه واردات خودرو درباره مناطق آزاد هم صادق است البته با یک قید بیشتر مبنی بر اینکه خودرو‌ باید برقی یا هیبریدی باشد.

15 شهریور 1401
کد خبر : 43746
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

وزیر صنعت، معدن و تجارت در واکنش به درخواست مناطق آزاد برای تدوین و تصویب آیین‌نامه‌ای مجزا برای واردات خودرو به مناطق آزاد گفت: بندهای آیین‌نامه واردات خودرو درباره مناطق آزاد هم صادق است البته با یک قید بیشتر مبنی بر اینکه خودرو‌ باید برقی یا هیبریدی باشد.

سیدرضا فاطمی امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت، درباره واردات خودرو به مناطق آزاد گفت: وقتی درباره آیین نامه واردات صحبت می‌کنیم  کل کشور را در برمی‌گیرد. تاکنون هم مناطق آزاد واردات خودرو نداشته که قانون آن بخواهد تغییر کند.

به گفته او سایر بندهای آیین نامه در مناطق آزاد هم صادق است. برای مثال برای شماره‌گذاری هم همان سازوکار عرضه در بورس انجام خواهد شد. بنابراین تنها تفاوت واردات خودرو به مناطق آزاد این است که یک قید بیشتر دارد و خودرو باید برقی یا هیبریدی باشد.

فاطمی امین در پاسخ به اینکه آیا امکان بازنگری آیین نامه واردات برای مناطق آزاد وجود دارد؟ تصریح کرد: ممکن است مناطق آزاد پیشنهادی ارائه کنند و در وزارت صمت بررسی شود؛ اما این آیین‌نامه مصوب شده است.

موضوعات :
در همین رابطه