رادیو مجازی اتاق ایران - 28 فروردین 1403

دفتر جذب سرمایه گذاری خارجی در اتاق کرمان تشکیل شد

رئیس اتاق کرمان گفت: دفتر جذب سرمایه گذاری خارجی در اتاق کرمان تشکیل شد تا امور اجرایی مربوط به مصوبات شورای روابط خارجی نمایندگی وزارت امور خارجه در کرمان را بر عهده بگیرد.

13 مهر 1395
کد خبر : 4380
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق کرمان گفت: دفتر جذب سرمایه گذاری خارجی در اتاق کرمان تشکیل شد تا امور اجرایی مربوط به مصوبات شورای روابط خارجی نمایندگی وزارت امور خارجه در کرمان را بر عهده بگیرد.

سیدمهدی طبیب زاده در نشستی با معاون و مدیران اقتصادی استانداری، مسئول نمایندگی وزارت امورخارجه در کرمان و اعضای ستاد سرمایه‌گذاری استان، افزود: اگر چه این دفتر در اتاق قرار گرفته اما اقدامات لازم با هماهنگی و همکاری استانداری، نمایندگی وزارت امور خارجه و سایر دستگاه‌های مربوطه انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: بر این اساس دفتر مشابه‌ای در آلمان به عنوان پیگیری امور مربوط به سرمایه گذاران خارجی راه‌اندازی خواهد شد که البته این دفتر امور مربوط به سرمایه گذاران خارجی در قاره های اروپا، آمریکا و آسیا را نیز پیگیری می کند.

طبیب زاده، تصریح کرد: در این دفتر کار طبق ضوابط، سیاست‌های کلی، معذوریت ها و محدودیت ها صورت می گیرد که البته بزودی چارچوب فعالیت، نقشه راه، ساختار و شبکه مجازی برای این دفتر توسط اتاق پیشنهاد داده خواهد شد.

در ادامه این نشست معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمان گفت: اگر چه شورای ایرانیان و کرمانیان خارج از کشور در استان اقداماتی را انجام داده اما فعالیت های این شورا آنگونه که باید نبوده است. محمدرضا فتوت افزود: با توجه به اینکه شورای روابط خارجی دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در کرمان نیز تشکیل شده، برای جلوگیری از موازی کاری بین شوراهای مختلف مربوطه، تصمیم گرفته شد که شورای روابط خارجی جایگزین شورای کرمانیان و ایرانیان مقیم خارج شود و دفتر جذب سرمایه گذاری خارجی در اتاق کرمان نیز ذیل این شورا به فعالیت بپردازد.

موضوعات :
در همین رابطه