رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

در جریان سفر هیات تجاری اتاق سمنان به عمان

همایش ظرفیت‌های اقتصادی سمنان در اتاق تجارت عمان برگزار شد

در جریان سفر هیات تجاری، بازرگانی و بازاریابی اتاق سمنان به عمان، همایش ظرفیت‌های اقتصادی سمنان در اتاق تجارت عمان برگزار شد. این هیات همچنین از شهرک صنعتی خزائن عمان نیز بازدید کرد.

10 مهر 1401
کد خبر : 43979
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

هیات تجاری، بازرگانی و بازاریابی اتاق سمنان در جریان سفر به عمان، با رضا آل صالح، رئیس اتاق تجارت عمان دیدار کرد.

علی‌اصغر جمعه‌ای، رئیس اتاق سمنان در این دیدار، گفت: تقویت روابط تجاری ایران و عمان بسیار مهم است مردم ایران همواره در کنار مردم عمان بوده‌اند انتظار داریم با توجه به مشترکات فرهنگی روابط اقتصادی دو کشور دوچندان باشد.

وی ادامه داد: روابط سیاسی ایران و عمان در شرایط بسیار خوبی است امید بر این داریم روابط دوجانبه ایران و عمان چند برابر شود.

رئیس اتاق سمنان ادامه داد: تحریم‌ها از دوران جنگ تحمیلی بر ملت ایران سایه افکنده است عمان توانسته است در این سال‌ها نقش بسزایی ایفا کند.

جمعه‌ای خاطرنشان کرد: استان سمنان ظرفیت‌های اقتصادی بسیار مهمی را در خود جای داده توان صنعت، معدن و کشاورزی این استان بسیار بالا بوده و از طرفی جاذبه‌های گردشگری می‌تواند مناسبات را دوچندان کند.

همچنین، رضا آل صالح، رئیس اتاق تجارت عمان در این نشست گفت: طی گزارش ارائه شده استان سمنان بسیار توانمند است بی‌شک این ظرفیت‌ها در اتاق تجارت عمان مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: برای نخستین است که به‌عنوان رئیس اتاق تجارت عمان با رئیس اتاق سمنان ملاقات می‌کنم ظرفیت‌های صنعتی و معدنی این استان بسیار بالا است قطعاً این مذاکرات تجاری ادامه خواهد داشت و در آینده بسیار نزدیک همراه با تیم تجاری توانمند به استان سمنان سفر خواهیم کرد.

معرفی ظرفیت‌های اقتصادی طرفین در این نشست مورد مذاکره قرار گرفت و در انتهای نشست اثر نفیس هنرمندان صنایع‌دستی استان سمنان به رضا آل صالح رئیس اتاق تجارت عمان تقدیم شد.

برگزاری همایش ظرفیت‌های اقتصادی سمنان در اتاق تجارت عمان

در جریان سفر هیات تجاری، بازرگانی و بازاریابی اتاق سمنان به عمان، همایش ظرفیت‌های اقتصادی سمنان نیز در اتاق تجارت عمان برگزار شد. رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سمنان در این همایش گفت: صنایع استان سمنان توانمند و بارز می‌باشند و این آمادگی وجود دارد تا پذیرای سرمایه‌گذاران عمانی باشند.

وی ادامه داد: حضور صنایع منحصر فردی چون ساخت انواع ترانسفورماتور، وجود دو شرکت خودروساز، تولید انواع محصولات شیمایی، پلاستیک و شوینده، استان سمنان را خاص و ویژه معرفی می‌کند.

جمعه‌ای ادامه داد: صنایع استان سمنان در بخش‌های مختلف همانند تولید محصولات خانگی، الکترونیکی، سیم و کابل، محصولات ساختمانی، مشتقات نفتی، صنایع غذایی و تأمین قطعات خودرو کارآمد هستند.

جمعه‌ای خاطرنشان کرد: معادن غنی استان توانسته‌اند نقش قابل‌توجهی در رشد ناخالصی داخلی داشته باشند فرآوری محصولات معدنی شامل استرانسیوم، پتاس، سدیم، فروسیلیس، سدیم، کائولن، باریت و محصولات متنوع گچ در مسیر صادرات قرار گرفته‌اند.

رئیس اتاق سمنان بهره‌وری کشاورزی استان سمنان را هدفمند خواند و اظهار کرد: توسعه صنایع کشت گلخانه‌ای در استان سمنان رشد چشمگیر داشته است و در محصولات باغی پسته و انگور آمادگی صادرات را داریم.

در ادامه، طی هماهنگی‌های صورت پذیرفته هیات اعزامی از شهرک صنعتی خزائن عمان بازدید کردند در این نشست تجاری ظرفیت‌های شهرک‌های صنعتی استان و واحدهای مستقر در این شهرک‌ها ارائه شد.

رئیس اتاق سمنان در جریان این بازدید، گفت: استان سمنان در حال حاضر دارای ۱۲ شهرک صنعتی، ۹ ناحیه صنعتی و ۲ منطقه ویژه اقتصادی است.

وی ادامه داد: شهرک و ناحیه صنعتی با کلیه امکانات زیربنایی از قبیل آب، برق، گاز و تصفیه‌خانه فاضلاب در استان جانمایی شده است استقرار گمرک در مسیر جاده ابریشم شرق به غرب و امکان حمل‌ونقل کالا به کشورهای همسایه از طریق شاهراه شرقی کشور و همچنین نزدیکی به بنادر شمالی دریای خزر در استان سمنان مهیا است.

مدیر شهر اقتصادی خزائن عمان نیز در این بازید گفت: خزائن اولین منطقه اقتصادی و منطقه آزاد است که با مشارکت عمومی-خصوصی- خصوصی (PPP) ایجاد شده است.

وی ادامه داد: اسیاد (ASYAD) یک قرارداد حق انتفاع و توسعه با شرکت سرمایه‌گذاری عمان SAOC که شرکت دارای مالکیت خصوصی است در رابطه با توسعه این شهر امضا کرده است.

وی اضافه کرد: چشم‌انداز شهر اقتصادی خزائن توسعه یک شهر اقتصادی یکپارچه در سطح جهانی با تمرکز بر بهبود اقتصاد و رفاه کشور عمان است.

موضوعات :
در همین رابطه