رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

محسن عامری در گفت‌وگو با «اتاق ایران آنلاین»

اتاق ایران راه‌های تقویت سرمایه‌گذاری و امکان تامین مالی تولید را دنبال می‌کند

مشارکت بخش خصوصی در نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک، بیمه و نمایشگاه معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری، امکان تعامل برای آشنایی با راه‌های تامین مالی و جذب سرمایه را ممکن می‌سازد.

سارا ترابی

خبرنگار
23 مهر 1401
کد خبر : 44123
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

نهمین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک، بیمه و خصوصی‌سازی و چهاردهمین نمایشگاه معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری کشور 25 تا 28 مهرماه در مرکز همایش‌ها و نمایشگاه‌های بین‌المللی جزیره کیش برگزار می‌شود. در این بین شاهد پنجمین دوره حضور پارلمان بخش خصوصی در این رویداد به همت مرکز بهبود کسب‌وکار اتاق ایران خواهیم بود.

آشنایی با تازه‌ترین قوانین و مقررات و امکان تعامل و گفت‌وگوی رودررو بین نمایندگان نهادهای حاکمیتی و دولتی از یک سو و صاحبان بنگاه‌های اقتصادی که متقاضیان سرمایه‌گذاری و تامین مالی هستند از سوی دیگر، مهم‌ترین آثار مشارکت در این رویداد است که به اعتقاد محسن عامری، رئیس مرکز بهبود کسب‌وکار اتاق ایران باید مورد توجه بخش خصوصی قرار گیرد.

عامری در گفت‌وگو با «اتاق ایران آنلاین» به تشریح جزئیات این رویداد پرداخت و گفت: در این رویداد به طور هم‌زمان نمایشگاه معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و بورس، بانک، بیمه و خصوصی‌سازی برگزار می‌شود، پس نمایندگان همه بازیگران اکوسیستم سرمایه‌گذاری، بازار پول، بازار سرمایه و نهادهای حاکمیتی مرتبط با این فضا حضور دارند. بنابراین مهم‌ترین اثر آن فرصت تعامل رودررو بین نمایندگان حاکمیت و بخش خصوصی برای رسیدن به راهکارهای توسعه سرمایه‌گذاری، راه‌های جذب سرمایه، تامین مالی تولید، دریافت انواع تسهیلات از بانک‌ها و صندوق‌های سرمایه گذاری و امکان گفت‌وگوی فعالان اقتصادی با نمایندگان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و صندوق نوآوری و شکوفایی و غیره خواهد بود.

بر اساس اظهارات او در نمایشگاه‌های پیش‌رو امکانی فراهم شده تا هر مجموعه‌ در غرفه خود آخرین دستاوردها و خدماتی که ارائه می‌دهد را تشریح و در اختیار متقاضیان قرار دهد.

عامری تصریح کرد: علاوه بر برگزاری نمایشگاه، نشست‌های تخصصی توسط مجموعه‌ها در روزهای مختلف برگزار می‌شود که هدف از آن آشنایی با آخرین و جدیدترین قوانین و مقررات تامین مالی بنگاه‌ها و چگونگی جذب سرمایه است. در راستای اتاق ایران نیز مشابه سال‌های قبل در نشست‌های تخصصی و بخش نمایشگاهی حضور فعال خواهد داشت.

رئیس مرکز بهبود کسب‌وکار اتاق ایران ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی انجام شده، نشستی توسط اتاق ایران با همکاری وزارت امور خارجه و مجلس با موضوع دیپلماسی اقتصادی برگزار می‌شود. انتخاب این موضوع نیز به اهمیت و تاکیدی که روی آن وجود دارد، برمی‌گردد، چراکه توسعه ارتباطات بین‌المللی و رسیدن به انسجام و هم‌فکری در این حوزه نیاز روز کشور است.

او با توجه به حضور روسای اتاق‌های مشترک کشورهای منطقه در این رویداد از برنامه‌ریزی اتاق ایران برای برگزاری یک نشست تخصصی درباره راهکارهای توسعه تجارت و سرمایه‌گذاری با کشورهای منطقه و همسایه به دلیل تمرکز عمده دولت و بخش خصوصی روی تقویت صادرات و تجارت با این کشورها خبر داد.

بر اساس اظهارات عامری تاکنون 12 اتاق مشترک برای حضور در این رویداد، آمادگی خود را اعلام کردند و با حضور در غرفه اتاق ایران، پاسخ‌گوی ابهامات و سئوالات متقاضیان خواهند بود.

رئیس مرکز بهبود کسب‌وکار اتاق ایران همچنین به برنامه‌ریزی برگزاری کارگاهی برای تشریح تازه‌ترین مقررات مربوط به دریافت کارت بازرگانی برای فعالان اقتصادی در عصر سه‌شنبه 26 مهر در غرفه اتاق ایران، اشاره کرد.

او با بیان اینکه در مراسم افتتاحیه رویداد مذکور، حسین سلاح ورزی، نایب‌رئیس اتاق ایران به عنوان نماینده بخش خصوصی سخنرانی خواهد کرد، گفت: در طول پنج دوره حضور اتاق ایران به نمایندگی از بخش خصوصی در این رویداد، توافق‌نامه‌های همکاری خوبی بین صندوق‌های سرمایه‌گذرای و بانک‌ها با متقاضیان جذب سرمایه از سوی بخش خصوصی امضا شد که از این بین می‌توان به تفاهم هلدینگ پتروشیمی خلیج‌فارس با شبکه بانکی برای تامین مالی چند میلیون دلاری و امضای توافق‌نامه‌های بین طرح‌های کوچک مقیاس با صندوق‌های سرمایه‌گذاری مانند صندوق نوآوری و شکوفایی اشاره کرد.

عضو شدن متقاضیان در اتاق‌های مشترک به دنبال ارائه اطلاعات مربوطه از سوی نمایندگان این اتاق‌ها در نمایشگاه از دیگر اقداماتی است که توسط رئیس مرکز بهبود کسب‌وکار مورد توجه قرار گرفت.

در همین رابطه