شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) را تسلیت می‌گوییم

رادیو مجازی اتاق ایران - 12 اردیبهشت 1403

بر اساس اعلام مرکز پژوهش‌های مجلس

شاخص‌های خریدوفروش شرکت‌های صنعتی و معدنی بورسی صعودی شد

گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس نشان می‌دهد در شهریور امسال نسبت به سال گذشته شاخص تولید شرکت‌های صنعتی بورسی  6.2 درصد و شاخص تولید شرکت‌های معدنی بورسی 40.4 درصد افزایش یافت.

27 مهر 1401
کد خبر : 44193
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک
گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس نشان می‌دهد در شهریور امسال نسبت به سال گذشته شاخص تولید شرکت‌های صنعتی بورسی  6.2 درصد و شاخص تولید شرکت‌های معدنی بورسی 40.4 درصد افزایش یافت.

عکس: تسنیم

بر اساس اعلام مرکز پژوهش های مجلس در شهریور نسبت به شهریور سال قبل شاخص تولید شرکت های صنعتی بورسی با افزایش 6.2  درصدی و نسبت به ماه قبل با افزایش 15 درصدی مواجه شده است. در این ماه نسبت به شهریور سال قبل، 12 رشته فعالیت افزایش در شاخص تولید و 3 رشته فعالیت کاهش در شاخص تولید داشته اند. رشته فعالیت های «خودرو و قطعات»، «محصولات فلزی بجز ماشین‏ آلات و تجهیزات» و «فلزات پایه» بیشترین سهم را در افزایش شاخص تولید نسبت به ماه مشابه سال قبل و رشته فعالیت های «شیمیایی (بجز دارو)»، «سیمان» و «غذایی و آشامیدنی بجز قند و شکر» بیشترین سهم را در کاهش شاخص تولید داشته اند.

همچنین در شهریور نسبت به مرداد، از بین 15 رشته فعالیت صنعتی بورسی رشته فعالیت های «خودرو و قطعات»، «غذایی و آشامیدنی بجز قند و شکر» و «فلزات پایه» بیشترین سهم را در افزایش شاخص تولید و رشته فعالیت های «شیمیایی (بجز دارو)» و «محصولات فلزی بجز ماشین‏ آلات و تجهیزات» بیشترین سهم را در کاهش شاخص تولید داشته اند.
شاخص تولید شرکت های معدنی بورسی هم نسبت به شهریور سال قبل با افزایش 40.4 درصدی و نسبت به مرداد با افزایش 51.4 درصدی مواجه شده است.
در این ماه، شاخص فروش شرکت های صنعتی بورسی نسبت به شهریور سال قبل با افزایش 16.6 درصدی و نسبت به مرداد با افزایش 21.3 درصدی مواجه شده است.

در این ماه نسبت به ماه مشابه سال قبل 10 رشته فعالیت افزایش در شاخص فروش و 5 رشته فعالیت کاهش در شاخص فروش داشته اند. رشته فعالیت های «ماشین آلات و تجهیزات»، «تجهیزات برقی»، «خودرو و قطعات» و «کاشی و سرامیک» بیشترین سهم را در افزایش شاخص فروش نسبت به ماه مشابه سال قبل و رشته فعالیت های «دارو»، «لاستیک و پلاستیک»، «چوب و کاغذ» و «سیمان» بیشترین سهم را در کاهش شاخص فروش داشته اند. همچنین در این ماه نسبت به ماه قبل، بیشترین سهم در افزایش شاخص فروش متعلق به رشته فعالیتهای «ماشین آلات و تجهیزات»، «تجهیزات برقی»، «خودرو و قطعات» و «غذایی و آشامیدنی بجز قند و شکر» و بیشترین سهم در کاهش شاخص فروش متعلق به رشته فعالیت های «کاشی و سرامیک» و «چوب و کاغذ» بوده است.


شاخص فروش شرکت های معدنی بورسی هم نسبت به ماه مشابه سال قبل با افزایش 58.6 درصدی و نسبت به ماه قبل با افزایش 50.2 درصدی مواجه شده است.
در شهریورماه 1401 شاخص قیمت ماهیانه فعالیت های صنعتی بورسی 3.1 درصد کاهش یافت و رشد نقطه به نقطه شاخص به 40.2 درصد رسید. شایان ذکر است میانگین سالیانه شاخص قیمت 54.1 درصد افزایش یافته است، رشته فعالیت های «دارو» و «سایر کانی غیرفلزی» بالاترین نرخ رشد ماهیانه را در شاخص قیمت داشته اند.

موضوعات :
در همین رابطه