رادیو مجازی اتاق ایران - 24 تیر 1403

مهدی بخشنده در نشست با هیات دیپلماسی بوسنی و هرزگوین

ایران و بوسنی می‌توانند پایگاه صادراتی کالاهای یکدیگر باشند

رئیس اتاق قزوین می‌گوید: یکی از راه‌های توسعه مبادلات تجاری ایران و بوسنی و هرزگوین را استفاده از ظرفیت دو کشور برای تبدیل شدن به پایگاه صادرات مجدد کالای کشور مقابل است.

10 آبان 1401
کد خبر : 44402
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق قزوین با اشاره به راه‌های توسعه مبادلات ایران و جمهوری بوسنی و هرزگوین، گفت: می‌توانیم از ظرفیت کشورهای همسایه بوسنی و هرزگوین برای صادرات مجدد استفاده کنیم و در مقابل صادرات محصولات بوسنی نیز از ایران صورت بگیرد.

مهدی بخشنده در نشست با هیات دیپلماسی بوسنی و هرزگوین در اتاق قزوین، افزود: قطعاً توسعه روابط راهبردی بین دو کشور از الزامات است و ظرفیت‌های بسیار واحدهای تولیدی بخصوص تولید مواد اولیه مورد توجه میهمانان قرار گرفته است و امیدوار هستیم با این حرکت شروع خوبی داشته باشیم برای صادرات به حوزه بالکان از شرکت‌های تولیدی استان است.

وی ادامه داد: در زمستان پیش‌رو سفری از فعالان اقتصادی برای تعاملات بیشتر به بوسنی صورت خواهد گرفت و منجر به امضای تفاهم‌نامه خواهد بود.

رئیس اتاق قزوین خاطرنشان کرد: ایران طی پنج سال اخیر در حوزه تولیدات و صنعتی شدن با استانداردهای بین‌المللی رشد خوبی داشته و این مورد توجه کشورهایی است که تمایل دارند با ایران روابط تجاری و سیاسی داشته باشند امروز میهمانان ما شاهد این پیشرفت در صنایع و تولیدات ما بودند.

در ادامه احمد هالیلوویچ، قائم‌مقام وزیر خارجه جمهوری بوسنی و هرزگوین که در صدر هیاتی میهمان اتاق قزوین بود، گفت: اتاق‌های بازرگانی دو کشور و استان‌های آنها می‌توانند نیازهای تجاری یکدیگر را به ترتیب اولویت‌ها شناسایی کرده و برای ارتقای همکاری‌ها و مراودات تجاری زمینه‌سازی کنند

قائم‌مقام وزیر خارجه بوسنی و هرزگوین گفت: کشور ما خواستار همکاری‌های گسترده اقتصادی و توسعه مراودات تجاری با ایران است.

هالیلوویچ افزود: سفر به ایران تجربه خوب و پله نخست برای ارتقای روابط تجاری و اقتصادی به شمار می‌رود. ما با کشورهای مختلف قراردادهای تجاری داریم و ایران نیز می‌تواند در شمار این کشورها قرار بگیرد.

قائم‌مقام وزیر خارجه بوسنی و هرزگوین گفت: بازرگانان و فعالان تجاری بوسنی را با ظرفیت‌های اقتصادی ایران از جمله قزوین آشنا خواهیم کرد. اتاق‌های بازرگانی دو کشور و استان‌های آنها می‌توانند نیازهای تجاری یکدیگر را به ترتیب اولویت‌ها شناسایی کرده و برای ارتقای همکاری‌ها و مراودات تجاری زمینه‌سازی کنند.

این مقام کشور بوسنی و هرزگوین همچنین از علاقه دولت کشورش برای افزایش مناسبات در زمینه‌های مختلف خبر داد و گفت: امیدواریم سفرها و نشست‌های دوطرفه به این مهم کمک کند.

همچنین سمیر ولاجیچ سفیر جمهوری بوسنی و هرزگوین خاطرنشان کرد: می‌خواهیم بر اساس برنامه‌ریزی ارتباط برقرار کرده و خوشبختانه با اتاق بازرگانی ارتباط خوبی برقرار کرده‌ایم و این جلسات برای هماهنگی‌های بیشتر ادامه می‌یابد.

موضوعات :
در همین رابطه