رادیو مجازی اتاق ایران - 16 اردیبهشت 1403

سیدمهدی طبیب زاده در نشست مجمع خیرین یاریگران زندگی در کرمان

توجه به اشتغال آسیب دیدگان اجتماعی بهترین کار است

رئیس اتاق کرمان با اشاره به اینکه یافتن شغل، یکی از مشکلات کسانی است که بعد از دوره محکومیت به جامعه برمی‌گردند، بر لزوم توجه به حل این مشکل و ایجاد اشتغال برای آسیب‌دیدگان اجتماعی تأکید کرد.

15 آبان 1401
کد خبر : 44470
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق کرمان گفت: توجه به ایجاد اشتغال برای آسیب دیدگان اجتماعی پس از بهبود و درمان، کار خیر بزرگ و بهترین کار است.

 سیدمهدی طبیب زاده در نشست مجمع خیرین یاریگران زندگی در کرمان افزود: فردی که به هر دلیلی دچار محکومیت شده پس از آن، برای پیدا کردن شغل به دلیل سوءپیشینه دچار مشکلاتی می‌شود که این مسئله می‌تواند اعتمادبه‌نفس فرد، خانواده و آینده وی را تحت تأثیر قرار دهد.

وی ادامه داد: اتاق کرمان آماده همکاری در زمینه ایجاد اشتغال برای آسیب دیدگان اجتماعی است که در این مسیر باید امکانات جمع‌آوری و در مسیر نیاز اساسی هدایت شوند.

رئیس اتاق کرمان بیان کرد: راه‌اندازی تشکل‌ها و سایر فعالیت‌های اجتماعی باید بر اساس نیازسنجی، اولویت و تقسیم‌کار انجام شود تا با جلوگیری از موازی کاری، با ایجاد همپوشانی و تمرکز امکانات، کار بهتر پیش رود.

طبیب زاده، با اشاره به اینکه ذات تجارت و تولید به کار خیر ختم می‌شود، گفت: اتاق کرمان با کمک فعالان اقتصادی خیر استان پویش مدرسه‌سازی «کرمان دانا»ا آغاز کرد که قرار است 720 کلاس درس در قالب 120 مدرسه در سطح استان ساخته شود که انجام فعالیت‌ها در این بخش موجب رونق در مدرسه‌سازی شده است.

در ادامه، کارآفرین برتر اجتماعی با بیان اینکه آمده‌ام پناه افراد بی‌کس شوم و برایشان شغل ایجاد کنم، افزود: در مجموعه ما هزار و 57 نفر با سابقه در 9 جرم خشن، مشغول به کار هستند، با هم زندگی می‌کنند زیرا این افراد قربانی هستند، مجرم نیستند؛ به یکدیگر آسیب نمی‌زنند زیرا وجه مشترکشان درد است.

علیرضا نبی اظهار کرد: ایران نیاز به کمک دارد و آمده‌ام بگویم همه ما خیلی زود خاطره و قصه می‌شویم و تا زمانی که فرصت داریم باید به فردی که از مسیر برگشته کمک کنیم.

وی با اشاره به اینکه به معادن کرمان کار ندارم، با کلمپه و قوّتو می‌توانم اقتصادش را بسازم، افزود: کشور ما چیزی از منابع کم ندارد اما دیوارها نمی‌گذارد کار کنیم، دیوارهایی که ما را از هم جدا کرده و نمی‌توانیم حرف بزنیم.

موضوعات :
در همین رابطه