رادیو مجازی اتاق ایران - 1 اردیبهشت 1403

محمود تولایی در گفت‌وگو با «اتاق ایران آنلاین»

اصلاح قانون اتاق ایران منجر به افزایش سطح شفافیت آن می‌شود

رئیس اتاق کاشان بالا رفتن قدرت پاسخ‌گویی و سطح شفافیت در اتاق ایران را نتیجه اصلاح قانون پارلمان بخش خصوصی دانست و حرکت در این مسیر را ضروری توصیف کرد.

سارا ترابی

خبرنگار
18 آبان 1401
کد خبر : 44540
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق کاشان بر این باور است چنانچه قانون اتاق ایران که از حدود 15 سال قبل درباره اصلاح آن به نتیجه رسیده بودیم، مورد بازنگری قرار گیرد به بالا رفتن سطح شفافیت و قدرت پاسخ‌گویی این نهاد کمک می‌کند.

از 25 آذر سال 99 که موضوع اصلاح قانون اتاق ایران در مجلس اعلام وصول شد تا امروز که این قانون توسط اعضای کمیته بازرگانی کمیسیون اقتصادی مجلس با حضور نمایندگان اتاق ایران در دست بررسی و اصلاح است، جلسات متعددی برگزار شده، حال با توجه به تهیه نسخه نهایی این قانون بعد از نشست‌های متعدد در 8 آبان سال جاری، قرار شد تا این نسخه در اختیار اعضای هیات نمایندگان اتاق ایران قرار گیرد و نقطه نظرات آنها درباره اصلاحات صورت گرفته، دریافت شود. 

در همین ارتباط محمود تولایی، رئیس اتاق کاشان در گفت‌وگو با «اتاق ایران آنلاین» ضمن تاکید بر ضرورت اصلاح قانون اتاق ایران، این اقدام را در راستای افزایش سطح شفافیت و بالا رفتن قدرت پاسخ‌گویی اتاق ایران دانست و گفت: گاهی می‌دیدیم که اتهامات نادرستی علیه اتاق ایران مطرح می‌شد که متاسفانه به دلایل قانونی توان پاسخ‌گویی دقیق به این اتهامات وجود نداشت. با اصلاح قانون این نقص برطرف خواهد شد و در این بین شاهد افزایش سطح شفافیت که همواره مطالبه اصلی بخش خصوصی هم است، اتفاق می‌افتد.

این فعال اقتصادی با بیان این مطلب که از 15 سال پیش موضوع اصلاح قانون اتاق ایران مورد توجه اعضا قرار گرفته بود، خاطرنشان کرد: از آن زمان تا به امروز همواره بر اصلاح قانون تاکید شده هرچند به دلایلی این مهم محقق نشد تا به امروز که روند بازنگری قانون در مجلس دنبال می‌شود. البته طرح اولیه که توسط نمایندگان مجلس تهیه شده بود با واقعیت و ماهیت اتاق ایران هم‌خوانی نداشت؛ اما با همکاری نمایندگان مجلس و اتاق ایران این طرح مورد بازنگری قرار گرفت و آنچه به عنوان نسخه نهایی در اختیار اعضای هیات نمایندگان قرار گرفته بسیار تلطیف شده و مطلوب‌تر است.

بر اساس اظهارات این عضو هیات نمایندگان اتاق ایران بدون شک نتیجه بررسی یک موضوع در جمعی از متخصصان نمی‌تواند به صورت صددرصد همان چیزی باشد که شما قبول دارید، بنابراین طرح پیشنهادی این کمیته نیز صددرصد، نظرات مطابق دیدگاه اعضای کمیته نیست.

تولایی اصلاح قانون را امری ضروری و مهم دانست که خوشبختانه در فضای تعاملی مناسبی انجام شد. او تاکید کرد: نتیجه به دست آمده از این جلسات در کمیسیون اقتصادی مجلس یک طرح بهبودیافته و اجتناب‌ناپذیر است.   

 
در همین رابطه