رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

سیدمهدی طبیب زاده در نشست شورای گفت‌وگوی استان کرمان

توسعه استان کرمان در گرو توجه به اقتصاد دانش‌بنیان است

رئیس اتاق کرمان می‌گوید: آینده توسعه این استان در گرو توجه به اقتصاد دانش‌بنیان است و با توجه به اهمیت موضوع باید موانع موجود در این مسیر برداشته شود تا بتوان توسعه همه‌جانبه استان را محقق کرد.

30 آبان 1401
کد خبر : 44683
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق کرمان گفت: با توجه به نام‌گذاری سال و تأکید بر فعالیت‌های دانش‌بنیان می‌توان با همراهی همه به‌ویژه دانشگاهیان و اعضای شرکت‌های دانش‌بنیان نتایج ملموس‌تری را بگیریم.

 سیدمهدی طبیب زاده در هفتاد و نهمین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان، افزود: در استان کرمان استاندار، نمایندگان مجلس و مدیران تأکید فراوانی بر اقتصاد دانش‌بنیان دارند که با توجه به اهمیت موضوع باید در این مسیر موانع برداشته شود و به سمت حل آنها و توسعه استان باشیم.

طبیب زاده، اظهار کرد: قوانین و مصوبات خوبی در کشور داریم که بسیار ضعیف اجرا می‌شوند به‌طوری‌که متوسط اجرای مصوبات کشور 25 درصد است.

در ادامه استاندار کرمان به تعداد کم شرکت‌های دانش‌بنیان در کرمان به‌عنوان یک ضعف اشاره کرد و گفت: به دلیل تعداد کم این شرکت‌ها مراجعات کمتری نیز به بانک‌ها و برخی مجموعه‌ها انجام می‌شود و به همین دلیل برخورد و همراهی با این شرکت‌ها روان و آسان نیست.

محمدمهدی فداکار، با بیان اینکه در حوزه دانش‌بنیان باید از کارشناسان رسمی بهره‌مند شد، تصریح کرد: بین شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور تفاوت وجود دارد و باید هر بخش را در جای خود دید.

وی پیشنهاد راه‌اندازی مرکز مشاوره در حوزه‌های حقوقی، مالی، مالیاتی و تأمین اجتماعی برای شرکت‌های دانش‌بنیان را مطرح کرد و افزود: موارد و مصادیق مشکلات در حوزه دانش‌بنیان اعلام تا از طریق شورای راهبردی فناوری پیگیری شود.

فداکار، ادامه داد: مشکل شرکت‌های دانش‌بنیان با بانک‌ها، سازمان‌های تأمین اجتماعی و امور مالیاتی متفاوت از سایر شرکت‌هاست که باید در جلسات جداگانه‌ای با حضور روسای این مجموعه‌ها بررسی و حل شوند.

استاندار کرمان در پایان به ارائه مشاوره‌ها در حوزه‌های مختلف و برگزاری دوره‌های آموزشی موردنیاز شرکت‌های دانش‌بنیان تأکید کرد. 

در این نشست گزارش‌هایی با موضوع تحلیل فضای کسب‌وکار در شرکت‌های دانش‌بنیان، اکوسیستم نوآوری بر مبنای حل چالش‌ها در سند توسعه فناوری و نوآوری استان، بررسی موانع و چالش‌های پیش روی شرکت‌های دانش‌بنیان ارائه شد.

موضوعات :
در همین رابطه