رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

علی‌اصغر جمعه‌ای در نشست گرامیداشت هفته بسیج مطرح کرد

مشکلات بیکاری و معیشتی از مسائل مهمی است که باید رفع شود

رئیس اتاق سمنان با اشاره به تحولات اخیر کشور، گفت: یکی از مسائل مهمی که باید رفع شود مشکلات بیکاری و معیشتی است و اختلاف طبقاتی در جامعه نیز بسیار مخاطره‌آمیز است و باید برای اصلاح آن کوشید.

01 آذر 1401
کد خبر : 44699
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق سمنان گفت: بسیج فقط مختص به حوزه نظامی و امنیتی نیست و هر کس در نظام جمهوری اسلامی حرکت تأثیرگذار داشته باشد بسیجی است.

علی‌اصغر جمعه‌ای در نشست بسیج تجار با مناسبت گرامیداشت هفته بسیج افزود: خدمتگزاری به آحاد مردم در هر لباسی مقدس است و کسانی که برای مردم و به جهت رفع مشکل گام برمی‌دارند و با تمام وجود تلاش دارند حاکمیتشان در سطح بالایی قرار بگیرند بسیجی هستند.

جمعه‌ای ادامه داد: اتاق بازرگانی متشکل از کمیسیون‌های تخصصی است این آمادگی وجود دارد تا تأثیرگذاران در کارگروه‌های اتاق بازرگانی حضور داشته باشند.

رئیس اتاق سمنان ادامه داد: در مهرماه هیات اعزامی اتاق سمنان به عمان اعزام شد این رخداد اقتصادی بسیار موفق بود و توانست قراردادهای خوبی ثبت کند.

وی در خصوص رخدادهای اخیر گفت: یکی از مسائل مهمی که باید رفع شود مشکلات بیکاری و معیشتی است.

جمعه‌ای تصریح کرد: در آموزش‌وپرورش تنوع نوع مدارس با عنوان‌های مختلف ملاحظه می‌شود این امر نشان‌دهنده ایجاد اختلاف طبقاتی در جامعه است که بسیار مخاطره‌آمیز است.

رئیس اتاق سمنان ادامه داد: فقر فرهنگی باعث شده که دشمن بتواند در طبقه‌های مختلف جامعه نفوذ کند، بسیجیان و تأثیرگذاران باید توجه ویژه به این امورات داشته باشند.

بهره‌مند، رئیس اتاق مشترک ایران و آفریقا نیز در این نشئت گفت: دنیای امروز دنیای تمامیت‌خواهی است؛ ازاین‌رو با ایران اسلامی که توانمند است بسیار کار دارند.

وی خاطرنشان کرد: مدیریت و انسجام داخلی بسیار مهم است در ماه اخیر بعضی از کالاها و خدمات دچار افزایش قیمت گردید که باید مدیریت می‌شد.

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و آفریقا گفت حرکت اقتصادی باید اعتقادی باشد، فعالان اقتصادی از ابتدا و انتها بر امورات خود مدیریت دارند و توانسته‌اند در حوزه صادرات بسیار موفق باشند.

وی تصریح کرد: بازار آفریقا دارای پتانسیل‌های زیادی است صاحبان کسب‌وکار می‌توانند در حوزه‌های مختلف کارآمدی داشته باشند.

دبیر کل بسیج تجار فعالان اقتصادی کشور نیز در این نشست گفت: هرکسی که در تجارت وارد می‌شود باید توانش را ببینید و بداند تا کجا و به چه صورت می‌تواند ادامه دهد.

جواد اسلامی ادامه داد: تولیدکننده فروشنده و صادرکننده موفق نیست: تولیدکننده باید مسیر تولید را رصد کند و فروشنده و صادرکننده باید توزیع را دنبال نمایند، نکته مهم اطلاعات و آمار است که یک فعال اقتصادی باید به‌خوبی بداند.

وی ادامه داد: در تجارت رکن اصلی دادها و اطلاعات دقیق است. صاحبان کسب کار باید نام و نشان تجاری درست برای کالاهای خود ثبت نمایند و بتوانند به‌صورت مستمر کالای خود را به کشور هدف صادر کنند.

جواد اسلامی تصریح کرد: دفاتر بسیج در اتاق‌ها دایر است و هر اتاق می‌تواند با برگزاری کارگاه‌های آموزشی مهارت‌های لازم را به تجار انتقال دهد.

موضوعات :
در همین رابطه