رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

در نشست هیات نمایندگان اتاق سمنان مطرح شد

بیمارستان بازرگان نماد مسئولیت اجتماعی بخش خصوصی است

رئیس اتاق سمنان در نشست هیات نمایندگان این اتاق گفت: بیمارستان بازرگان نمادی از مسئولیت اجتماعی فعالان بخش خصوصی است و فعالیت آن به بهبود جایگاه بخش خصوصی در مشارکت‌های اجتماعی کمک می‌کند.

12 آذر 1401
کد خبر : 44791
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

نایب‌رئیس اتاق ایران با اشاره به فعالیت بیمارستان بازرگان گفت: زمانی که بیمارستان در سال 1395 تحویل گرفته شد، تصمیم گرفتیم که این بیمارستان با نقشه راه بخش خصوصی و استمرار مسئولیت اجتماعی نهادینه شود.

مسعود خوانساری در پنجاه و سومین نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی سمنان، افزود: بیمارستان حتی در زمان بازسازی نیز تعطیل نشد و به خدمات خود ادامه داد. ضمن اینکه از روز اول بهترین مصالح و تجهیزات برای این بیمارستان در نظر گرفته شد، آموزش‌های مرتبط برای کارکنان انجام گردید تا بهترین خدمات به بیماران در این بیمارستان ارائه بشود، خوشبختانه نظرسنجی‌ها شاخص 96 درصدی رضایتمندی را نشان می‌دهد.

نایب‌رئیس اتاق ایران ادامه داد: این بیمارستان در برترین سطح رفاه در جنوب شهر تهران قرارگرفته است و پرسنل از منشور اخلاقی مناسب پیروی می‌کنند و توانسته‌ایم هزینه‌ها را با مشارکت بیمه‌ها به حداقل برسانیم.

وی اظهار کرد: به همت بانیان و خیرین بخش بیماران سرطانی را توسعه داده و صندوقی از طرف بیمارستان در نظر گرفته‌شده تا از طرف بیمارستان به بیماران نیازمند کمک کنیم و به لطف خدا این بیمارستان از بهترین بیمارستان‌های کشور است.

رئیس بیمارستان بازرگانان نیز در این نشست گفت: بیمارستان بازرگانان از سال 1395 در اختیار اتاق تهران قرارگرفته در این مدت بازسازی، نوسازی و بهسازی در این بیمارستان صورت پذیرفته است.

بهزاد کلانتری ادامه داد: تجهیزات پزشکی در این مدت به‌روزرسانی شده، تأسیسات بیمارستان بهنگام بوده در حال حاضر بیمارستان مجهز به 150 تخت و 14 بخش تجهیزات کامل است، به صورتی که در آبان ماه این بیمارستان 1600 بستری و 23000 مراجعه‌کننده را مشمول خدمات خود قرار داده است.

علی‌اصغر جمعه‌ای رئیس اتاق سمنان نیز در این نشست گفت: بیمارستان بازرگان نمادی از مسئولیت اجتماعی فعالان بخش خصوصی است، در دوران کرونا اتاق‌های بازرگانی توانستند ملزومات و تجهیزات پزشکی را به‌کل بیمارستان‌های کشور برسانند، این اقدام پسندیده بر راستای مسئولیت اجتماعی انجام شد.

جمعه‌ای خاطرنشان کرد: زمانی که آحاد مردم با لوگوی اتاق در این بیمارستان مواجه و خدمات درمانی مطلوب دریافت می‌کنند، می‌توانیم رضایتمندی و جایگاه بخش خصوصی در مشارکت‌های اجتماعی را مشاهده کنیم.

مهدی حداد عضو هیات نمایندگان اتاق سمنان نیز در این نشست گفت: برای استفاده از ظرفیت‌های خالی می‌توانیم از بیماران اتباع خارجی با محوریت گردشگری سلامت استفاده نماییم و یا قراردادهای درمانی با اعضای اتاق منعقد شود.

فرج‌الله معماری عضو هیات نمایندگان اتاق سمنان و یکی از خیرین بیمارستان بازرگانان نیز در این جلسه گفت: سیستم‌های اداری کشور بر اساس مکانیسم‌های است که بر ذهن ما نقش بسته و نمی‌خواهیم تغییرات مطلوب در رویکرد داشته باشیم.

وی تصریح کرد: در تدوین برنامه سوم واژه «اصلاح ساختار و روش» ازجمله مسائل بود که باید به آن ویژه توجه می‌شد، اگر می‌توانستیم این تغییرات ساختاری را به وجود می‌آوردیم بی‌شک در این زمان شرایط بهتری داشتیم.

عضو هیات نمایندگان اتاق سمنان تصریح کرد: در حال حاضر بسیاری از مسائلی وجود دارد که نتوانسته‌ایم حل نماییم به‌عنوان‌مثال چرا باید در کلان‌شهرها ماشین‌های تک‌سرنشین تردد نماید و یا در نظام بیمارستانی ایران چرا نتوانسته‌ایم سیستم نرسینگ را اصلاح کنیم، بسیاری از زحمات پزشکان به علت خدمات غیرحرفه‌ای نرسینگ و پرستاری دچار عملکرد نامطلوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ضرورت دارد از شرایط موجود پیشی بگیریم، این بیمارستان باید با بیمارستان‌های دیگر تفاوت داشته باشد، اگر بخواهیم با پروتکل‌های موجود پیش برویم مجدد دچار یکنواختی خواهیم شد، لذا توسعه در کار با الزامی به نام آموزش مواجه است.

معماری اظهار کرد: همیشه به دنبال این هستیم که بیمار خارجی را برای درمان به کشور اقناع نماییم اما هیچ زمانی به این فکر نبوده‌ایم که بتوانیم پزشکان کشورهای دیگر را به کار در کشور ترغیب نماییم، بی‌شک این نقشه راه می‌تواند درآمد توریسم درمانی را دوچندان کند.

موضوعات :
در همین رابطه