رادیو مجازی اتاق ایران - 19 اردیبهشت 1403

پور ابراهیمی گفت:

بازرسی‌های مکرر گمرکی ایران و کشورهای «اکو» برطرف شود

پورابراهیمی ابراز امیدواری کرد که در راستای توسعه فعالیت‌های اقتصادی کشورهای عضو اکو در افق کوتاه مدت مبادلات گمرکی با کیفیت بالا و دور از بازرسی‌های مکرر با کشورهای عضو اکو انجام شود.

28 مهر 1395
کد خبر : 4737
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک
پورابراهیمی ابراز امیدواری کرد که در راستای توسعه فعالیت‌های اقتصادی کشورهای عضو اکو در افق کوتاه مدت مبادلات گمرکی با کیفیت بالا و دور از بازرسی‌های مکرر با کشورهای عضو اکو انجام شود.

محمدرضا پورابراهیمی؛ رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس

محمدرضا پورابراهیمی در همایش روسای کل گمرکات کشورهای عضو اکو که امروز (چهارشنبه) در هتل اسپیناس تهران آغاز شد، اظهار کرد: در حال حاضر برنامه ششم توسعه که لایحه آن‌ چند ماه قبل به مجلس تقدیم شده در مجلس در حال تدوین است که از سال آینده اجرا خواهد شد. در این برنامه توسعه گمرک جایگاه ویژه‌ای دارد وبرنامه ما این است که در این برنامه با ارتقاء امور گمرکی با کشورهای عضو اکو، روابط موثرتری برقرار کنیم.

وی همچنین گفت: امیدواری ما این است که اجلاسی که برای همکاری گمرکات کشورهای عضو اکو و انجام کارهای تخصصی برگزار می‌شود بتواند اطلاعات و خبرهای خوبی را در آینده ارائه کند.

رئیس کمیسسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: با توجه به این که ایران مدتی است در زمینه گمرک از فناوری‌های پیشرفته‌ای استفاده می‌کند انتظار ما از روسای گمرک عضو اکو این است که همکاری های لازم را با کشور ما در جهت بهبود روابط گمرکی داشته باشند.

او افزود: امروز علاقه‌مندیم در راستای توسعه فعالیت‌های اقتصادی بتوانیم موضوع اجرایی شدن تبادلات گمرکی را عملیاتی کنیم و مسعود کرباسیان به عنوان رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران نیز این موضوع را پیگیری می‌کند.

پورابراهیمی اضافه کرد: امیدواریم به این ترتیب تا یک سال آینده تبادلات اطلاعاتی گمرک ایران با سایر کشورهای عضو اکو در جهت تبادل کامل اطلاعات گمرکی و افزایش سرعت عمل و ارتقاء شفافیت و جلوگیری از قاچاق کالا و مواد مخدر و ارزش گذاری سریع کالاها و عدم بازرسی‌های مکرر عملیاتی شود و خبرهای خوبی از همکاری گمرک‌های کشورهای عضو اکو داشته باشیم.

در همین رابطه