رادیو مجازی اتاق ایران 22 اردیهشت 1403

حضور عضو هیات رئیسه اتاق ایران در دیدار با الهام علی‌اف

دیدار هیات سیاسی-اقتصادی استان اردبیل با رئیس جمهور آذربایجان

هیات سیاسی-اقتصادی استان اردبیل با سفر به باکو با الهام علی‌اف، رئیس جمهور آذربایجان و وزیر اقتصاد این کشور دیدار کردند. حسین پیرموذن عضو هیات رئیسه اتاق ایران در این دیدار حضور داشت.

28 مهر 1395
کد خبر : 4757
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

هیات سیاسی-اقتصادی استان اردبیل با سفر به باکو با الهام علی‌اف، رئیس جمهور آذربایجان و وزیر اقتصاد این کشور دیدار کردند.

رییس جمهور آذربایجان در دیدار با مجید خدابخش استاندار اردبیل و هیات همراه با اشاره به دیدار های متوالی روسای جمهور دو کشور در سال های اخیر گفت که دو طرف از هیچ کوششی در جهت گسترش روابط دوجانبه دریغ نمی کنند.

الهام علی‌اف با اشاره به سفر اخیر حسن روحانی به باکو گفت که در این سفر تمامی مسایل موجود حول مناسبات دو جانبه بررسی شد و هدف ما گسترش روزافزون روابط دوجانبه و نزدیکتر شدن مردم دو کشور به یکدیگر است.

وی در این دیدار تاکید کرد: سفر استاندار اردبیل و هیات همراه به آذربایجان در تعمیق روابط استان های همجوار دو کشور نقش مهمی دارد.

استاندار اردبیل نیز سلام گرم حسن روحانی را به الهام علی‌اف اعلام کرد و بمناسبت روز استقلال آذربایجان به رییس جمهوری آذربایجان تبریک گفت.

مذاکرات اقتصادی در باکو

هیات ایرانی در سفر به باکو با وزیر اقتصاد آذربایجان نیز دیدار کرد. حسین پیرمؤذن، رئیس اتاق اردبیل که در این سفر استاندار اردبیل را همراهی می کند در دیدار با مسئولان وزارت اقتصاد آذربایجان بر افزایش همکاری ها میان دو کشور تاکید کرد و خواستار گسترش روابط تجاری میان استان اردبیل و استان های همجوار در خاک آذربایجان شد.

وزیر اقتصاد جمهوری ­آذربایجان افزایش قابل­ توجه حجم گردش تجاری ­دو کشور در 9 ماه سال ­جاری در مقایسه با زما­ن مشابه یک سال قبل را­ قابل تقدیر خواند . مصطفی اف با اشاره به ­افزایش تعداد شرکتهای ­ایرانی برای فعالیت در­حوزه های اقتصادی مختلف جمهوری آذربایجان، ­روابط دو کشور در عرصه­ های گردشگری، کشاورز­ی و بهداشتی را مثمر ثمر خواند و گفت: برای گسترش همکاری در این عرصه ها ظرفیت های خوبی­ وجود دارد.

شاهین مصطفی اف همچنین یادآور شد: اقداماتی در راستای ساخت پل­ ریلی بر روی رودخانه ­آستاراچای واقع در مرز­ مشترک دو کشور و نیز ­خط ریلی 8.3 کیلومتری ­از ترمینال راه آهن آستارا جمهوری آذربایجا­ن تا مرز ایران و نیز ­اقدامات مربوط به اجرا­ی طرح احداث کارخانه ­داروسازی از سوی شرکت ­ایرانی در جمهوری آذربایجان ادامه دارد.

وزیر اقتصاد جمهوری ­آذربایجان همچنین با ا­شاره به برگزاری مراسم­ کلنگ زنی کارخانه خودر­وسازی در کوی صنعتی نفت چالا واقع در 168 کیلومتری جنوب باکو که طر­ح مشترک دو کشور می با­شد ، شرکت های ایرانی از جمله از استان اردبیل را برای استفاده از­ ظرفیت های این کوی صنعتی دعوت کرد.

مجید خدابخش استاندا­ر اردبیل نیز درباره ­ظرفیت های اقتصادی ارد­بیل گزارشی به مسئولان وزارت اقتصاد آذربایجان ارایه ­کرد.

در همین رابطه