رادیو مجازی اتاق ایران - 29 اردیبهشت 1403

مدیر کل خاورمیانه وزارت امور خارجه فنلاند در دیدار با رئیس اتاق سنندج؛

فنلاند مصمم به توسعه همکاری‌های اقتصادی با ایران است

هیئت تجاری اتاق کردستان طی سفر به فنلاند، با مدیر کل خاورمیانه و آفریقا وزارت امور خارجه فنلاند دیدار کردند.

05 آبان 1395
کد خبر : 4904
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

هیئت تجاری اتاق کردستان طی سفر به فنلاند، با مدیر کل خاورمیانه و آفریقا وزارت امور خارجه فنلاند دیدار کردند.

آسی کاینن، مدیر کل خاورمیانه و آفریقای وزارت خارجه فنلاند با اشاره به تاریخچه روابط اقتصادی ایران و فنلاند گفت: فنلاند مصمم به از سرگیری و توسعه همکاری‌های اقتصادی به ویژه در زمینه انتقال فناوری، دانش فنی و سرمایه گذاری در بازار ایران است.

وی با تأکید بر تحکیم روابط دو کشور گفت: ایران و فنلاند باید روابط خود را گسترش دهند و از ظرفیتهای موجود دو کشور استفاده کنند.

سید کمال حسینی، رئیس اتاق سنندج نیز در این نشست گفت: فصل جدیدی از روابط اقتصادی میان دو کشور برقرار شده است و کشور ایران و به خصوص منطقه کردستان آمادگی پذیرش سرمایه گذاران در ایران را دارد و برای ورود سرمایه گذاران به کشور تسهیلات خاص در نظر گرفته شده است که در تسریع روند سرمایه گذاری موثر است‌.

گردشگری دریایی و صنایع دریایی، از ظرفیت‌های سرمایه گذاری در ایران

علی اکبر عبدالملکی، عضو هیئت نمایندگان اتاق ایران با تاکید بر امنیت بالای ایران در بین کشورهای منطقه گفت: با توجه به امنیت بالای ایران در منطقه خاورمیانه اکنون گردشگری بهترین ظرفیت موجود در ایران است و بسترهای سرمایه گذاری برای سرمایه گذاران خارجی در ایران آماده می باشد و برای رسیدن به توسعه همه جانبه، دولت ایران تسهیلات خوبی را برای سرمایه گذاران در نظر گرفته است.

عبدالملکی با اشاره به پیشرفت بالای صنعت کشتی سازی در فنلاند پیشنهاد کرد: کشور فنلاند در این زمینه سرمایه گذاری کند و صنعت کشتی سازی پیشرفته ای به خصوص کشتی های تفریحی را  در  ایران راه اندازی و وارد گردشگری دریایی ایران کند.

وی همچنین افزود: گردشگری دریایی و صنایع دریایی یکی از ظرفیتهای سرمایه گذاری در ایران است و این نوع گردشگری پتانسیل بالایی برای سود آوری در مقطع زمانی کوتاه دارد.

وی با اشاره به وضعیت آب و هوایی ایران گفت: ایران آمادگی پذیرش گردشگران فنلاندی به کشور را دارد و مناطق کویر و جنوب ایران و همچنین مناطق کوهستانی ایران جاذبه های گردشگری فراوانی برای گردشگران فنلاندی دارد.
وی افزود: خط پرواز مستقیم تهران -هلسینکی می تواند به تحقق سریع این امر کمک کند.

عبدالملکی در ادامه با اشاره به برگزاری مسابقات ورزش‌های زمستانی در فنلاند، گفت: ظرفیت این نوع مسابقات نیز در ایران وجود دارد و با همکاری دو جانبه امکان برگزاری مسابقات زمستانی بین المللی دوره ای مشترک وجود دارد و ایران می تواند پذیرای گردشگران و ورزشکاران از فنلاند در این زمینه باشد.

موضوعات :
در همین رابطه