رادیو مجازی اتاق ایران 22 اردیهشت 1403

رئیس اتاق قم عنوان کرد

مشکلات بانکی و بیمه‌ای، مهم‌ترین مسائل پیش روی فعالان اقتصادی

اتاق قم بعنوان دبیرخانه شواری گفتگوی دولت و بخش خصوصی، دو مشکل بانک و بیمه را در سرفصل درخواست های مورد طرح و پیگیری در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی قرار داده است.

08 آبان 1395
کد خبر : 4968
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق قم در نشست هیئت نمایندگان اتاق قم، به مسائل و مشکلات صادرات از منظر بخش‌خصوصی اشاره کرد و گفت: مشکلات مرتبط به بانک و بیمه در دو سطح استانی و ملی از مهم‌ترین مسائل پیش روی تولیدکنندگان و صادرکنندگان است.

ابوالفضل خاکی افزود: اتاق بعنوان دبیرخانه شواری گفتگوی دولت و بخش‌خصوصی، دو مشکل بانک و بیمه را در سرفصل درخواست‌های مورد طرح و پیگیری در این شورا قرار داده است و با جدیت در سطح اختیارات استانی، پیگیر رفع آن است.

رئیس اتاق قم با اشاره به درخواست‌های شفاهی و کتبی  تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران در خصوص چاره‌جویی و رفع مشکلات از اتاق گفت: در حال حاضر بسیاری از تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران که زمانی با اشتیاق فعالیت خود را آغاز کرده‌اند به دلیل بعضی از خود تحریمی‌های داخلی و عدم همکاری بعضی از مدیران دولتی در مباحث مختلف مالیاتی، بدهی‌های بانکی و مشکلات بیمه‌ای از اتاق بعنوان سخنگوی بخش خصوصی درخواست طرح و احقاق حق دارند.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس سیاست کاری اتاق قم، اعضای هیات نمایندگان، مکلف به حضور در کمیته‌ها و کارگروه‌های مختلف ادارات استان و ستاد تسهیل استانداری جهت حل اختلافات و مشکلات تولیدکنندگان و بازرگانان استان هستند. کارشناسان خبره در حوزه مالیاتی جهت رسیدگی به مشکلات مالیاتی اعضا استخدام شده‌اند و کمیته حل اختلافات مالیاتی باهدف رسیدگی و حل مشکلات پرونده‌های مالیاتی اعضا ابتدای هرماه در اتاق قم برگزار می‌شود.

خاکی در ادامه جلسه به ارائه گزارشی از اعزام و پذیرش هیات‌های تجاری در طی شش ماهه اول سال توسط اتاق قم پرداخت و گفت: طرف‌های تجاری از جمله کشور چین آمادگی خود را جهت اجرای طرح‌های پتروشیمی و حتی اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام عمرانی اعلام کرده‌اند ولی به دلیل برخی مشکلات از جمله مسئله فایناس از طرف بانک مرکزی و در پاره‌ای از موارد عدم استقبال بخش دولتی نتیجه مطلوبی و مورد نظر محقق نمی‌شود.

موضوعات :
در همین رابطه