رادیو مجازی اتاق ایران - 24 تیر 1403

عباس آرگون می‌گوید:

تورم علیرغم رشد نقدینگی افزایش نداشت

آرگون، عضو کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق تهران می‌گوید: هدایت تولید و افزایش صادرات محرک رونق اقتصادی کشور هستند و می‌توانند باعث افزایش تولید و ارزآوری بیشتر و رونق اقتصادی شوند.

11 آبان 1395
کد خبر : 5052
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک
آرگون، عضو کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق تهران می‌گوید: هدایت تولید و افزایش صادرات محرک رونق اقتصادی کشور هستند و می‌توانند باعث افزایش تولید و ارزآوری بیشتر و رونق اقتصادی شوند.

عباس آرگون، عضو هیات نمایندگان اتاق تهران

 

عضو کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق تهران بابیان اینکه کمبود تقاضا در جامعه باعث تعمیق رکود در جامعه شده است، خاطرنشان کرد: هدایت تولید و افزایش صادرات محرک رونق اقتصادی کشور هستند و می‌توانند باعث افزایش تولید و ارزآوری بیشتر و رونق اقتصادی شوند.

برمبنای اطلاعات مرکز آمار ایران، نرخ تورم سالانه در مهرماه به 7.9 درصد رسیده است که نشانگر کاهش 0.4 درصدی نسبت به سال قبل است و شاخص کل قیمت کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای شهری کشور در مهرماه سال 1395،   عدد 232.9 را نشان می‌دهد که نسبت به ماه قبل 0.7 درصد افزایش داشته است. نرخ تورم نقطه‌به‌نقطه نیز به 6.6 درصد رسیده که نسبت به ماه قبل 0.1 درصد کاهش‌یافته است.

عباس آرگون در مورد کاهش نرخ تورم اظهار داشت:رکود در بازار باعث کاهش نرخ تورم تا 7.9 درصد شده است این در حالی است که عملا رکود و تورم هر دو باهم در تناقض هستند.

وی افزود: رشد نقدینگی کاهش ‌تورم را به دنبال ندارد زیرا در این شرایط باید افزایش نرخ تورم را شاهد باشیم.

عضو کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی تهران خاطرنشان کرد: رکود در جامعه و پایین آمدن قدرت خرید مردم و کمبود تقاضا در جامعه باعث تعمیق رکود در جامعه شده است.

آرگون ادامه داد: کاهش نرخ تورم زمانی باعث خوشحالی است که رونق اقتصادی را پیش رو داشته باشیم زیرا تورم بدون رونق اقتصادی تحریک تقاضایی به همراه نداشته و پایدار نخواهد بود.

وی بابیان اینکه افزایش تولید و ایجاد اشتغال  و رشد سرمایه‌گذاری‌ها باعث خروج از رکود خواهد شد گفت: ما هم‌اکنون شاهد افزایش روزبه‌روز نقدینگی هستیم اما باوجود رکود موجود متاسفانه قدرت خرید مردم هر روز کمتر می شود.

آرگون بابیان اینکه کاهش تورم هرچند نیک است اما نگه‌داشتن آن مهم‌تر است، افزود: هدایت تولید و افزایش صادرات محرک رونق اقتصادی کشور هستند و می‌توانند باعث افزایش تولید و ارزآوری بیشتر و رونق اقتصادی شوند.

در همین رابطه