رادیو مجازی اتاق ایران - 8 اردیبهشت 1403

نجفی‌منش در گفتگو با پایگاه خبری اتاق ایران

واردات خودرو کراهت دارد

محمدرضا نجفی منش، عضو هیات نمایندگان اتاق ایران با اشاره به تولید خودکفای خودروی داخلی، معتقد است واردات این محصول حرام نیست ولی کراهت دارد.

11 آبان 1395
کد خبر : 5062
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک
محمدرضا نجفی منش، عضو هیات نمایندگان اتاق ایران با اشاره به تولید خودکفای خودروی داخلی، معتقد است واردات این محصول حرام نیست ولی کراهت دارد.

محمدرضا نجفی‌منش، عضو هیات نمایندگان اتاق ایران؛ عکس: سعید عامری

«ایران بیشترین مصرف ماشین پورشه و مازراتی را دارد که در خود آلمان هم شاید به این اندازه استفاده نکنند.» این را محمدرضا نجفی منش، عضو هیات نمایندگان اتاق تهران به «پایگاه خبری اتاق ایران» می‌گوید.

گزارش انجمن خودروسازان ایران حاکی از آن است که خودروسازان کشور در هفت‌ماهه سال جاری 691 هزارو 427 دستگاه انواع خودروی سواری ، وانت و تجاری تولید کردندکه این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل 26 درصدی رشد را نشان می دهد . خودرو سازان کشور درهفت ماهه سال گذشته 548 هزار و 175 دستگاه انواع خودرو تولید کرده بودند. خودرو سازان کشور فقط در مهرماه  سال جاری 111 هزارو 506 دستگاه خودرو تولید کردند که این میزان نبست به ماه مشابه سال قبل از رشد 139 درصدی برخوردار بود.

 نجفی منش تعداد تولید خودروی داخلی را به حد کفایت می‌داند و معتقد است دیگر نیازی به واردات نداریم.

«واردات خودرو حرام نیست ولی کراهت دارد.» او این جمله را می‌گوید و ادامه می‌دهد: با این کار ارز و نیروی کار کشور هدر می‌رود؛ البته تعداد واردات خیلی زیاد و به حد خطرناک نیست. اما ازآنجایی‌که در بالانس ارزی هستیم و میزان صادرات و واردات در حال بالانس هستد، حیف است با واردات خودرو این تعادل را خراب کنیم.

این عضو هیات نمایندگان همچنین معتقد است بجای اینکه خودرو وارد کنیم باید خودروساز وارد کنیم. او می‌گوید: چنانچه رنو و پژو با شرکت‌های داخلی قرارداد بسته اند و کار آغاز شده تا داخل سازی تولید را انجام دهیم.

نجفی‌منش با اشاره به رقابت بالای این خودروساز‌ها، پیش‌بینی می‌کند که احتمالا خودروی نهایی پژو زودتر وارد بازار شود.

 

 

در همین رابطه